Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۲
  • :
  • :

بررسی شاخص‌های تأثیرگذار بر موفقیت راهکارهای خدمات بانکداری نوین از دید مدیران و نخبگان بانک انصار

بررسی شاخص‌های تأثیرگذار بر موفقیت راهکارهای خدمات بانکداری نوین از دید مدیران و نخبگان بانک انصار

چکیده
با توسعۀ روزافزون فناوری اطلاعات، بانک‌های تراز اول در جست‎وجوی راهکار‌های مناسبی برای ارضای نیاز مشتریان خود هستند. این مقاله با نگرش سیستمی و نگاهی همه‎جانبه، اغلب ابعاد تأثیرگذار در این عرصه، شامل عوامل داخلی و عوامل محیطی را به‎صورت متمرکز مورد بررسی قرار می‌دهد. بر این اساس، شاخص‌های تأثیرگذار بر راهکارهای خدمات نوین بانکی با تأکید بر نگرش سیستمی از دید خبرگان مورد بررسی قرار گرفت و سپس به رتبه‎بندی آنها اقدام شد. در این مطالعه با درنظر گرفتن جامعۀ نخبگان و مدیران معاونت برنامه‌ریزی و هدایت راهبردی بانک انصار به حجم ۸۰ نفر، از ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری نظرات جامعۀ آماری استفاده شد. همچنین با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری، مطالعۀ جامعه به روش تمام‌شماری انجام گرفت. برای تحلیل داده‎های پرسشنامه، از روش تحلیل واریانس، تحلیل عاملی اکتشافی و ابزار SPSS بهره‎جویی شده است. درنهایت مشخص شد شاخص‌های شناسایی رقبا و امنیت سیستم‌ خدمات نوین بانکی، از اهمیت بالاتری برخوردارند. همچنین با استفاده روش تحلیل عاملی، چهار شاخص حذف شد و بقیۀ شاخص‌ها در پنج دسته (عامل) قرار گرفتند.
نویسندگان: علیرضا نادری, یاسر قاسمی نژاد
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *