چکیده
با توسعۀ روزافزون فناوری اطلاعات، بانکهای تراز اول در جستوجوی راهکارهای مناسبی برای ارضای نیاز مشتریان خود هستند. این مقاله با نگرش سیستمی و نگاهی همهجانبه، اغلب ابعاد تأثیرگذار در این عرصه، شامل عوامل داخلی و عوامل محیطی را بهصورت متمرکز مورد بررسی قرار میدهد. بر این اساس، شاخصهای تأثیرگذار بر راهکارهای خدمات نوین بانکی با تأکید بر نگرش سیستمی از دید خبرگان مورد بررسی قرار گرفت و سپس به رتبهبندی آنها اقدام شد. در این مطالعه با درنظر گرفتن جامعۀ نخبگان و مدیران معاونت برنامهریزی و هدایت راهبردی بانک انصار به حجم ۸۰ نفر، از ابزار پرسشنامه برای جمعآوری نظرات جامعۀ آماری استفاده شد. همچنین با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری، مطالعۀ جامعه به روش تمامشماری انجام گرفت. برای تحلیل دادههای پرسشنامه، از روش تحلیل واریانس، تحلیل عاملی اکتشافی و ابزار SPSS بهرهجویی شده است. درنهایت مشخص شد شاخصهای شناسایی رقبا و امنیت سیستم خدمات نوین بانکی، از اهمیت بالاتری برخوردارند. همچنین با استفاده روش تحلیل عاملی، چهار شاخص حذف شد و بقیۀ شاخصها در پنج دسته (عامل) قرار گرفتند.
نویسندگان: علیرضا نادری, یاسر قاسمی نژاد
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
بررسی شاخصهای تأثیرگذار بر موفقیت راهکارهای خدمات بانکداری نوین از دید مدیران و نخبگان بانک انصار
۱۳۹۴-۰۷-۱۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارزیابی وبسایت با تجمیع مدلهای پیشین بر اساس روشی کمی
مطلب بعدیطراحی مدل بلوغ مدیریت دانش همراستا با استراتژی های کسب وکار: با استفاده از روش فراترکیب