چکیده
فضای مجازی، نقش و جایگاه مصرفکنندگان را در دنیای تجارت به کلی دگرگون ساخت. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسهسریع محصولات و بسیاری از امکاناتی که اینترنت در اختیار مصرفکنندگان قرار داده است، قدرت مصرفکنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. در این میان تنها کسانی میتوانند در دنیای رقابت باقی بمانند که بتوانند بیش از پیش مشتریان خود را راضی نگه دارند و این مهم تحقق نمییابد مگر با شناخت هرچه بیشتر مشتریان و تلاش برای فردی سازی کالاها و خدمات. در این راستا این پژوهش به بررسی بررسی رابطهی ویژگیهای شخصیتی کاربران اینترنت و تأثیر آن بر رفتار خرید اینترنتی آنها می-پردازد. برای این منظور از پرسشنامهای حاوی دو بخش شامل شخصیت و رفتار خرید استفاده شده است. در بخش شخصیت پرسشنامه استاندارد نئو مورد استفاده قرار گرفت. برای تعیین متغیرهای خرید نیز از پژوهشهای انجام شده در این زمینه استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون فریدمن استفاده شد.
نویسندگان : محمد علی بابایی , پری احدی
منبع :نشریه فناوری اطلاعات
بررسی رابطه ی ویژگیهای شخصیتی و رفتار خرید کاربران اینترنت در ایران
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیسنجش آمادگی الکترونیک در معماری منابع انسانی با رویکرد استراتژیک (پژوهشی در شرکت ملی نفت ایران)
مطلب بعدیشناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران