چکیده
وبسایت یکی از فناوریهای مهم قابل استفاده در سازمانها جهت برقراری ارتباط با ذی-نفعان مختلف است. در این راستا وبسایتهای خبری با توجه به فراهم کردن انواع مختلف اطلاعات مهم و مورد نیاز، یکی از مهمترین انواع وبسایتها بهشمار رفته و نقش بسزایی در خلق و توزیع دانش در سطح جامعه دارند. طراحی و کاربری اینگونه وبسایتها یکی از چالشهای مهم کسبوکارهای امروزی بهشمار میرود. استفاده از خدمات متعدد و مناسب در ایجاد وبسایتهای خبری، تأثیر مهمی در افزایش کیفیت و ارزش این وبسایتها داشته و بهدنبال آن سبب افزایش تعداد دفعات بازدید کاربر از وبسایت میشود. مهمترین هدف این مقاله ارایه راهکاری مناسب جهت تحلیل و طراحی وبسایتهای خبری با استفاده از بهترین ترکیب از خدمات ارزشمند تأثیرگذار بر کیفیت این وبسایتها است. بدین منظور برای ارتقای کیفیت وبسایتهای خبری، مهمترین خدمات پرکاربرد آنها استخراج شده و دستهبندی شدهاند. این دستهبندی بر مبنای بررسی عمیق و جامع پرکاربردترین خدمتهای موجود در ۵۰ وبسایت برتر خبری جهان انجام شده است. در ادامه این خدمات و نقش آنها در ایجاد ارزش افزوده در وبسایتهای خبری، توسط خبرگان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار سنجی شده که به ارایه مدل نهایی منتج شده است. مدل ارایه شده میتواند برای مدیران وبسایتهای خبری به جهت طراحی هرچه مؤثرتر وبسایتهای خبری و پاسخ-گویی مناسب به نیازهای کاربران و ایجاد رضایت در آنان مفید باشد.
نویسندگان : ایمان رئیسی , ماندانا فرزانه
منبع :نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
بررسی جامع تأثیر خدمات پرکاربرد وبسایتهای خبری بر کیفیت آنها
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیطراحی یک سیستم خبره تصمیمیار برای کمک به فرآیند ایجاد استراتژی مدیریت دانش
مطلب بعدیمدل عملکرد صادراتی با رویکرد توانمندیهای بازاریابی در صنعت نرمافزار ایران