چکیده
برای برخورداری از مزایای کارآفرینی در شرکتهای کوچک و متوسط، بایستی روی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی تمرکز و سرمایهگذاری کرد. یکی از این عوامل توجه و اهمیت سازمان به فناوری روز و برتر است. با این وجود مطالعات نشان داده است که بیشتر شرکتهای کوچک و متوسط نسبت به مزیتهایی که این فناوریها برایشان بهوجود میآورد، بیتوجهاند. در این نوشتار تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط شهرک صنعتی سمنان مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه از نوع توصیفی ـ پیمایشی بوده و برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است که پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. نتایج بهدست آمده از آزمون میانگین یک جامعهی آماری، نشان داد که فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر معناداری در بروز کارآفرینی سازمانی و همچنین ابعاد ایجاد مشاغل جدید، نوآوری در فرآیندها، ریسکپذیری، خودتجدیدی و رقابت تهاجمی در شرکتهای کوچک و متوسط شهرک صنعتی سمنان نداشته، ولی در ابعاد نوآوری در محصولات و خدمات و پیشگامی مؤثر بوده است.
نویسندگان: داود فیض, عظیم زارعی, بهاره کریمی
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط (پیمایشی پیرامون شرکتهای کوچک و متوسط شهرک صنعتی سمنان)
۱۳۹۴-۰۷-۱۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیتحلیل مشکلات شعب بانک آینده در سراسر کشور با استفاده از روش داده کاوی
مطلب بعدیطبقهبندی مدلهای کسبوکار وب 2.0 و ارتباط آن با ویژگیهای وب 2.0