چکیده
با وجود سرمایهگذاریهای فراوان انجامشده در زمینهی کاربری فناوریهایاطلاعاتی در عرصهی بانکداری، گزارشها حاکی از آن است که برخی از کاربران باوجود دسترسیبه فناوریها، از آن استفاده نمیکنند. این موضوع، نیاز به انجام پژوهشهایی برای شناسایی عوامل تعیینکنندهی پذیرش سیستم بانکداری اینترنتی توسط کاربران را آشکار میکند. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطهی امنیت ادراکشده و اعتماد به بانکداری اینترنتی از دیدگاه مشتریان زن شعب بانک صادرات شهر سمنان است. این پژوهش کاربردی بوده، از حیث هدف توصیفی است. اعضای نمونهی آماری این پژوهش، ۱۴۷ نفر از مشتریان زن این بانک بودند و به کمک پرسشنامهای که روایی و پایایی آن مورد بررسی قرار گرفت، دادهها گردآوری شد. فرضیهی پژوهش به کمک مدل معادلات ساختاری بررسی شد. مطابق نتایج بهدست آمده، امنیت ادراکشده تأثیری مستقیم، مثبت و معنادار بر اعتماد به بانکداری اینترنتی دارد.
نویسندگان : حسین دامغانیان , محمدعلی سیاهسرانی کجوری
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
بررسی تأثیر امنیت ادراکشده بر اعتماد به بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان زن (پیمایشی دربارهی بانک صادرات شهر سمنان)
۱۳۹۴-۰۶-۳۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
اعتماد به بانکداری اینترنتی امنیت ادراک شده بانک صادرات بانکداری اینترنتی مدل معادلات ساختاری مشتریان زن
مطلب قبلیشناسایی موانع مدیریت دانش برای چهار نوع فرایند کسبوکار
مطلب بعدیالگویی برای همسوسازی افقی استراتژیهای عملیات در صنایع غذایی و شیمیایی با رهیافت دادهکاوی
مطالب مشابه
-
چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش: بررسی عوامل موثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمان های ایرانی با رویکردی آمیخته
-
ارزیابی میزان همراستایی فناوری اطلاعات در کسب و کار بر اساس شاخصهای تجمیعی، پیمایشی پیرامون سازمان صندوق بازنشستگی نفت
-
شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی در کاربران خدمات بانکداری پیشرو(بانکداری خصوصی و دولتی)