چکیده
سیستم پرداخت الکترونیکی یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی است و برای اینکه یک سیستم پرداخت الکترونیکی بر سیستم سنتی برتری داشته باشد باید قابل اعتماد و عاری از نقصهای امنیتی باشد. برای جذب، نگهداری و بازگرداندن کاربران سیستم پرداخت الکترونیکی، بهبود بخشیدن به ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد در طول تراکنشهای پرداخت الکترونیکی امری حیاتی است؛ از اینرو در این پژوهش سعی شده است، تأثیر ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی بانک کشاورزی بررسی شود. روش پژوهش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و به آزمون فرضیههای پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری پرداخته شده است. نتایج آزمون فرضیههای اصلی مدل مفهومی در قالب مدل ساختاری نشان داد، متغیرهای فرایندهای تراکنش و حفاظت فنی بر امنیت ادراکشده و متغیرهای فرایندهای تراکنش و بیانیه امنیت بر اعتماد ادراکشده و متغیر اعتماد ادراکشده بر میزان استفاده و متغیر امنیت ادراکشده بر اعتماد ادراکشده اثر مثبت و معنادار دارند.
نویسندگان: محمدرضا کریمی, صادق سپندارند, فرزانه حقشناس
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
بررسی تأثیر ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد بر استفاده از سیستمهای پرداخت الکترونیکی شعب بانک کشاورزی شهر تهران
۱۳۹۴-۰۷-۰۵مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیکاربرد هوش تجاری به عنوان یک تکنولوژی اطلاعات استراتژیک در بانکداری: بازرسی و کشف تقلب
مطلب بعدیمتدولوژی ترکیبی برای مهندسی مجدد فرآیندها با استفاده از شبیهسازی (مطالعه موردی: شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران