Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۱
  • :
  • :

بررسی اثرات کیفیت خدمات دفاتر ICT روستایی بر رضایت‌مندی مشتریان(مطالعه موردی: دفاتر ICT روستایی گیلان)

بررسی اثرات کیفیت خدمات دفاتر ICT روستایی بر رضایت‌مندی مشتریان(مطالعه موردی: دفاتر ICT روستایی گیلان)

چکیده
فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزاری برای توسعه پایدار روستاها در راستای­ کاهش ­فقر، کاهش شکاف دیجیتالی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است. جهت رسیدن به این اهداف و برای ­ارائه خدمات دولتی­ و سایر خدمات ضروری­ مورد نیاز جوامع روستایی، تعداد ده هزار دفتر آی­سی­ تی روستایی با سرمایه ­گذاری ۲۸۰ میلیون دلار توسط دولت مورد بهره ­برداری قرار گرفته است. هدف از این پژوهش، سنجش ابعادکیفیت خدمات دفاتر آی سی­تی روستایی ­گیلان با استفاده از مدل­ سروکوال پاراسورامان و بررسی اثرات آن بر رضایت­مندی است. با استفاده­ از روش ­پژوهش ­توصیفی ­از نوع همبستگی،۳۸۴ نفر از مشتریان این دفاتر ­به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه­ استاندارد سروکوال­ برای سنجش ابعادکیفیت خدمات و همچنین پرسشنامه رضایت­مندی برای سنجش رضایت­ مشتری­ها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل ­داده ­ها، از مدل­سازی معادله ساختاری استفاده گردید. نتایج به دست آمده حاکی است که رتبه ­های ابعاد کیفیت خدمات به ترتیب عبارت است از: قابلیت­ اطمینان، همدلی، تضمین، پاسخگویی، عوامل فیزیکی، و رتبه­ های ابعاد رضایت­مندی عبارت است­از: رضایت ­­از کارکنان، رضایت­ کلی، رضایت ­از خدمات. برای­ تجزیه وتحلیل­ داده ­ها و ارائه نتایج از نرم ­افزار AMOS استفاده شده است.
نویسندگان : محمد دوستار , محمدعلی ولی پور , رضا اسماعیل پور , مجتبی محمودی
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *