چکیده
فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزاری برای توسعه پایدار روستاها در راستای کاهش فقر، کاهش شکاف دیجیتالی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است. جهت رسیدن به این اهداف و برای ارائه خدمات دولتی و سایر خدمات ضروری مورد نیاز جوامع روستایی، تعداد ده هزار دفتر آیسی تی روستایی با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیون دلار توسط دولت مورد بهره برداری قرار گرفته است. هدف از این پژوهش، سنجش ابعادکیفیت خدمات دفاتر آی سیتی روستایی گیلان با استفاده از مدل سروکوال پاراسورامان و بررسی اثرات آن بر رضایتمندی است. با استفاده از روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی،۳۸۴ نفر از مشتریان این دفاتر به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه استاندارد سروکوال برای سنجش ابعادکیفیت خدمات و همچنین پرسشنامه رضایتمندی برای سنجش رضایت مشتریها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از مدلسازی معادله ساختاری استفاده گردید. نتایج به دست آمده حاکی است که رتبه های ابعاد کیفیت خدمات به ترتیب عبارت است از: قابلیت اطمینان، همدلی، تضمین، پاسخگویی، عوامل فیزیکی، و رتبه های ابعاد رضایتمندی عبارت استاز: رضایت از کارکنان، رضایت کلی، رضایت از خدمات. برای تجزیه وتحلیل داده ها و ارائه نتایج از نرم افزار AMOS استفاده شده است.
نویسندگان : محمد دوستار , محمدعلی ولی پور , رضا اسماعیل پور , مجتبی محمودی
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
بررسی اثرات کیفیت خدمات دفاتر ICT روستایی بر رضایتمندی مشتریان(مطالعه موردی: دفاتر ICT روستایی گیلان)
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیعوامل موثر برتوسعه کاربرد تجارت الکترونیک در شرکت های نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان
مطلب بعدیبررسی تأثیر ابعاد ساختاری بر موفقیت سیستم برنامهریزی منابع سازمانی در شرکتهای ایرانی دارندۀ این سیستم