Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۲
  • :
  • :

چرا اپل می‌خواهد سرویس موسیقی Tidal را بخرد؟

چرا اپل می‌خواهد سرویس موسیقی Tidal را بخرد؟

منابع خبری در حالی از مذاکره اپل با مسئولان شرکت Tidal به‌منظور نهایی کردن قرارداد خرید این سرویس موسیقی آنلاین خبر می‌دهند که سخنگوی شرکت Tidal چنین موضوعی را تایید نکرده است.

تعداد کاربران فعلی تیدال ۴.۲ میلیون نفر تخمین زده می‌شود

به گزارش وب‌سایت Engadget، خبر مذاکره مسئولان اپل برای خرید سرویس پخش موسیقی Tidal که مالکیت آن در اختیار Jay Z چهره مطرح موسیقی رپ آمریکا است برای اولین‌بار توسط وال‌استریت ژورنال مطرح شد.

سیاست اپل در خرید Tidal، بهره‌مندی از ارتباطات مستقیم و موثر این شرکت با هنرمندان حوزه موسیقی است که در نهایت می‌تواند راهکاری برای بهبود کمی و کیفی محتویات ارائه شده در قالب سرویس اپل‌موزیک باشد. راهکاری که در نهایت، این خرید را به برگ برنده اپل در رقابت با سرویس‌های پخش موسیقی ارائه شده توسط اسپاتیفای و گوگل تبدیل خواهد کرد.

Jay Z سرویس پخش موسیقی Tidal را در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی و با مبلغی در حدود ۵۶ میلیون دلار خریداری کرد و با تقسیم مالکیت معنوی این شرکت با دیگر هنرمندان، شعار خود را ارائه محتویات صوتی با نزدیک‌ترین کیفیت به اصل صدا عنوان کرد.

این در حالی است که سال گذشته شایعات منتشر شده حکایت از تلاش اپل به‌منظور خارج کردن هنرمندان از زیر چتر حمایتی Tidal داشتند. در جدیدترین گزارش منتشر شده، آمار کاربران این سرویس پخش موسیقی ۳ میلیون عنوان شده بود که در مقایسه با رقم یک میلیون کاربر در پاییز گذشته، پیشرقت قابل توجهی به حساب می‌آید اما تحلیلگران تعداد کاربران فعلی Tidal را تا ۴.۲ میلیون نفر تخمین زده‌اند.

علی‌رغم رشد چشمگیر، به‌نظر می‌رسد رقابت با شرکت‌های مطرحی مانند اپل، گوگل، اسپاتیفای و مایکروسافت برای Tidal سخت و طاقت‌فرسا باشد و از همین رو، ادغام با سرویس اپل‌موزیک می‌تواند خروج منطقی و استراتژیک این شرکت از رقابت یادشده تلقی شود.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *