چکیده
نبود راهکارهای لازم برای ارتقای برند شرکتهای اینترنتی در ایران مسئلهای است که بایستی توجه ویژهای به آن داشت. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر ارزشبرند شرکتهای اینترنتی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی پیمایشی است و جامعهی آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل داده است که تاکنون حداقل یکبار از شرکتهای اینترنتی خرید داشتهاند. روش نمونهگیری با توجه به انجام پژوهش همزمان برخط و عدمدسترسی به لیست کامل جامعهی آماری بهصورت طبقهای در دسترس گرفته شد. برای این منظور از پرسشنامه حضوری و اینترنتی استفاده شد. پس از تجزیهوتحلیلهای آماری که نشان داد، جامعهی آماری دارای توزیع نرمال است؛ از آزمون مدلیابی حداقل مربعات جزئی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، از میان عوامل مؤثر بر ارزشبرند، ارتباطات بازاریابی و خدمات مشتری از اولویت برخوردارند و بهترتیب، آگاهی برند، کیفیت ادراکشده از برند، تعاملات و وفاداری برند از عوامل بعدی اثرگذار بر ارزشبرند بهشمار میروند.
نویسندگان: محمود محمدیان, زهره دهدشتی شاهرخ, آرش جلال زاده مقدم شهری
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
اولویتبندی عوامل مؤثر بر ارزشبرند شرکتهای اینترنتی (از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی)
۱۳۹۴-۰۷-۱۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیانتخاب مدل کسبوکار مناسب برای بنگاههای اقتصادی فعال در حوزهی اینترنت همراه در ایران با استفاده از رویکرد تجزیهوتحلیل سلسلهمراتبی
مطلب بعدیمدیریت تغییر در فرایندهای کسبوکار