شرکت اوبر در اقدامی جنجالی هزینه سفر مسافران خود را بر اساس مکانی که به آن عزیمت دارند، تغییر میدهد.
قیمت سفرهای اوبر به صورت کلی بر اساس فاصله پیموده شده، زمان و میزان درخواستهای مسافران تعیین میشود اما حالا این شرکت برای برخی از مسافرینی که قصد دارند به مقصدهای پرترددتر و محبوبتر سفر کنند، هزینه بیشتری منظور کند.
دنیل گرف، مدیر محصولات اوبر در مصاحبهای به خبرنگاران گفت:” اوبر سال گذشته بیش از ۲.۸ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داد و حالا برنامههای جدیدی برای افزایش درآمد و ایجاد یک کسب و کار با ثباتتر دارد. این شرکت همچنین قصد دارد که هم مسافران و هم رانندگان، تجربه رضایت بخشتری از انتخاب اوبر داشته باشند.”
گرف در ادامه گفت:” این افزایش قیمت جدید اوبر به معنی تعداد سفرهای شهری بیشتر است و تعداد سفرهای بیشتر به معنی معطلی کمتر مسافران و رانندگان است.”
این در حالی است که اوبر دورهای بحرانی را سپری میکند و در حال تلاش است تا چهره خود را پیش مشتریان دلخور خود موجهتر نشان دهد و اعتماد آنها را دوباره جلب کند. . شرکت اوبر از ماه ژانویه در حال مبارزه با موج منفی سایبری بود که بر علیهاش به راه افتاده است و بیش از ۲۰۰هزار نفر از مشتریان اوبردر پی فراگیر شدن کمپین حذف اوبر، اکانتهای اوبر خود را حذف کردند.
کرایههای اوبر از این به بعد بر اساس پارامترهای مختلف تعیین میشود از جمله موقعیت مبدا و مقصد، تاریخچه سفرهای قبلی و غیره. برای مثال، شخصی که قصد دارد از مکان کم جمعیتتری به مرکز شلوغ شهر برود، باید کرایه بیشتری بپردازد و مسافری که همان میزان مسافت را تا حاشیه شهر و به جایی که تقاضای کمتری وجود دارد، مسافرت میکند به مراتب کرایه کمتری پرداخت خواهد کرد. اوبر از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای محاسبه این فاکتورها استفاده میکند.
اوبر قانون جدید را برای مسافران اوبر اکس در برخی از شهرها اعمال کرده است. البته طبق قانون جدید، رانندگان، مانند قبل حق الزحمه خود را دریافت خواهند کرد و سود تغییرات اعمال شده جدید، تماما به اوبر تعلق خواهد گرفت. اوبر تصمیم گرفته که با استفاده از این شیوه و همچنین ارائه تبلیغات با کیفیتتر، درآمد بیشتری کسب کند.
این سیستم جدید در۱۴ شهر ایالات متحده اعمال شده است و به زودی در دیگر نقاط دنیا نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
منبع: آی تی ایران