چکیده
موفقیت سازمانها افزونبر تدوین استراتژی، در گرو همسوسازی استراتژیهاست. یکی از حوزههای وظیفهای مهم که شرکتها درآن به تدوین استراتژی میپردازند عملیات است. همسویی استراتژیهای عملیات را همسویی افقی میگویند. هدف مقاله حاضر ارائهی الگویی برای همسوسازی افقی استراتژیهای حوزه عملیات است. بدینمنظور الگوریتمی ابتکاری ارائه شده، با استفاده از آن همسویی افقی استراتژیهای عملیات در صنایع غذایی و شیمیایی(شویندهها) تحلیل شدهاند. برای بهدست آوردن مدل همسویی، ابتدا با روش توصیفی پیمایشی، نوع استراتژی عملیات مورد استفاده هر شرکت در نمونهی آماری مشخص شد. سپس با استفاده از روش توصیفی همبستگی، و لحاظ کردن متغیر عملکرد، مدل عملیاتی مناسب همسویی بهدست آمد. دادههای این مطالعه با استفاده ازروشهای دادهکاوی (Data mining) و با نرمافزار Clementine از نظر همسویی مطالعه شدهاند. نهایت اینکه در صنایع یادشده همسویی مناسب شناسایی و راهکارهای لازم ارائه شده است.
نویسندگان : حسین سلیمیان , سهراب خلیلی شورینی
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
الگویی برای همسوسازی افقی استراتژیهای عملیات در صنایع غذایی و شیمیایی با رهیافت دادهکاوی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیبررسی تأثیر امنیت ادراکشده بر اعتماد به بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان زن (پیمایشی دربارهی بانک صادرات شهر سمنان)
مطلب بعدیتأثیر اشتراک دانش بر توفیق در برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات