شرکت آمازون در بریتانیا برای اولین بار یک بسته را با استفاده از پهپاد به خریدار تحویل داد. این بسته ۱۳ دقیقه پس از سفارش، سالم به دست مشتری در کمبریج رسید.
به گزارش نشریه مدیران فناوری اطلاعات به نقل از سرویس بین الملل سیتنا، مرکز اجرایی آمازون در کمبریج، مقر پهپادهای این شرکت است. به محض اینکه بسته سفارش داده شده آماده میشود، به طور اتوماتیک در نوبت پرواز قرار میگیرد.
پهپادها به طور خودکار به سمت مقصد پرواز میکنند و با استفاده از جیپیاس آدرس مشتری را پیدا میکنند. شرکت آمازون با انتشار ویدئویی بر روی وبسایت خود همه مراحل تحویل کالا با سرویس هوایی را نمایش داده است. پهپادهای آمازون قادر به حمل بستههای حداکثر ۲.۷ کیلوگرمی هستند.
هدف آمازون آن است که سفارشهای سرویس هوایی این شرکت در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست مشتری برسند. موضوع ایمنی پهپادها، در ماههای اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
در سال جاری مواردی از نزدیک شدن پهپادها به هواپیما در فرودگاه استنستد لندن و فرودگاه کورنوال گزارش شده است که میتوانست منجر به حوادثی مرگبار شود.
آمازون در وبسایت خود تاکید کرده است که “ایمنی از اولویتهای بالای” این شرکت است. پهپادهای آمازون تنها اجازه پرواز در طول روز را دارند، وقتی که شدت باد کم باشد و میدان دید کافی باشد. هنگام باران و برف سرویس هوایی آمازون اجازه فعالیت ندارد.
تغییر رفتار خریدار
ناتالی برگ، کارشناس فروش، میگوید سرویس هوایی آمازون “یک کودتای بازاریابی” برای این شرکت است. “اهمیت واقعی این سرویس جدید تاثیری است که بر سطح انتظار مشتریان میگذارد.”
به گفته خانم برگ، سال گذشته تحویل کالا در همان روز سفارش بسیار تحسین برانگیز بود، اما حالا انتظار میرود در ۱۳ دقیقه سفارشها به دست مشتری برسند.
گزینههای متنوع تحویل کالا در سالهای اخیر، تاثیر مهمی بر رفتار و الگوی خرید مشتریان داشته است.
منبع: سیتنا