چکیده
با توجه به روند روبهرشد تجارت الکترونیکی در دنیای کسبوکار، وبسایتها بیش از پیش در سودآوری و موفقیت کسبوکارها نقش ایفا میکنند. از این رو محققان بسیاری از سال ۱۹۹۵ اقدام به ارائۀ مدلهایی برای ارزیابی وبسایتها کردهاند. با این حال تعدد و ناهمگونی مدلهای ارائهشده، جمعبندی و برداشت دقیق از این مدلها را دشوار کرده است. در این مقاله تلاش شده است با استفاده از روش فراتحلیل، مدلهای پیشین بهگونهای در یک مدل تجمیع شود که ضمن مطابقت نسبی ساختار مدل با اغلب آنها، از جامعیت نسبی نیز برخوردار باشد. مزیت استفاده از فراتحلیل به جای استفاده از روشهای کیفی رایج این است که در این روش، به جای تکیه بر قضاوت مؤلفان و خبرگان، دیدگاههای افرادی تجمیع شده است که در زمینۀ ارزیابی وبسایت صاحبنظرند و دارای مقالات داوریشده هستند. به بیانی دیگر، اعتبار این روش متأثر از اعتبار تمامی مدلهای پیشینی است که در نشریههای معتبر ثبت شدهاند.
نویسندگان: علی معینی, محمد موسی خانی, علیرضا حسن زاده, عماد فرازمند
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ارزیابی وبسایت با تجمیع مدلهای پیشین بر اساس روشی کمی
۱۳۹۴-۰۷-۱۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیمدل توسعۀ دولت الکترونیک در ایران 1404
مطلب بعدیبررسی شاخصهای تأثیرگذار بر موفقیت راهکارهای خدمات بانکداری نوین از دید مدیران و نخبگان بانک انصار