چکیده
در میان انواع مختلف شکلهای ارزیابی(موفقیت/اثربخشی)سیستمهای اطلاعاتی، رضایت کاربر نهایی یکی از پرکاربردترین معیارهاست. در این پژوهش شناسایی فاکتورهای تأثیرگذار بر رضایت کاربر نهایی سیستمهای اطلاعاتی بر مبنای نظریهی عدالت مد نظراست. بدین منظور ۸ فاکتورتأثیرگذار بر رضایت کاربران نهایی از جمله عدالت مراودهای، عدالت توزیعی، تحقق منصفانهی روابط، تحقق منصفانهی خودشکوفایی، انتظارات از عملکرد کاری، عدالت رویهای، تحقق منصفانهی عملکرد کاری و عملکرد کاری در قالب یک مدل یکپارچه شناسایی شد، سپس در یک مورد واقعی مورد آزمون قرارگرفت. جامعهی آماری شامل کاربران سیستمهای اطلاعاتی۱۱۰کلانتریهای شهر کرمان و نمونه، شامل۹۷ نفر از آنهاست. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و از معادلهی رگرسیون برای برآورد و تحلیل این رابطه استفاده میشود. نتایج این پژوهش بازگوکنندهی آن است که رابطهی عدالت مراودهای، عدالت توزیعی، تحقق منصفانهی روابط، تحقق منصفانهی خود شکوفایی، انتظارات از عملکردکاری بارضایت کار بر نهایی معنادار و رابطهی عدالت رویهای، تحقق منصفانهی عملکرد کاری و عملکرد کاری با رضایت کاربر نهایی غیر معنادار است.؛ دادهکاوی؛ درخت تصمیم؛ دستهبندی؛ کشف دانش؛ مدیریت منابع انسانی
نویسندگان: شعبان الهی , لیلا نامداریان
جهت دریافت فایل pdf کامل مقاله اینجا کلیک فرمائید.
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات