چکیده
هدف اصلی این مقاله، ارائۀ نوعی سیستم فازی بهمنظور کشف فرصتهای همافزایی در شرکتهای مادر (هولدینگها) است؛ بهگونهای که با شناسایی فرصتهای بالقوۀ همافزایی میان شرکتهای وابسته، سیستم اطلاعاتی در سازمان توسعه یابد. به همین منظور، پس از طراحی ماتریس فازی کشف فرصتهای همافزایی بر اساس سطح ارتباط فعالیتها و مدیریتپذیری این ارتباطات در شرکتهای وابسته به شرکت مادر، جایگاه تمام شرکتهای وابسته به شرکت مادر در این ماتریس مشخص شد. با توجه به ابهام در نظر مدیران و کارشناسان این شرکتها و کیفیبودن نظر آنها، در این مقاله از متغیرهای زبانی به جای متغیرهای عددی استفاده شده است. متغیرهای زبانی به اعداد فازی ذوزنقهای تبدیل شدند و سپس عملگر میانگین فازی برای آنها اعمال شد. در نهایت با توجه به امتیازهای کسبشدۀ شرکتها در ماتریس همافزایی، فرصتهای ایجاد و بهبود همافزایی میان شرکتها شناسایی شد و در اختیار مدیران شرکتها قرار گرفت.
نویسندگان : عادل آذر , محمد سنگی , محمد مهدی ایزدخواه , علی انوری
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ارائۀ سیستم فازی بهمنظور کشف فرصتهای همافزایی در شرکتهای مادر
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائه مدلی نوین جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتری
مطلب بعدیرتبه بندی موانع پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و بررسی میزان آمادگی مدیریت اکتشاف