چکیده
با رشد روزافزون قابلیتهای متنوع اینترنت در دهههای اخیر، پیچیدگی مرتبط با رفتار مصرف کننده آنلاین و متعاقباً رضایتمندی وی به عنوان یکی از مسائل حائز اهمیت در کسب و کارهای آنلاین مطرح میشود. ظهور این توانمندیهای مبتنی بر وب منجر به تمرکز حرفهایها و پژوهشگران بر شناسایی عوامل مؤثر در پیادهسازی سیستمهای یادگیری الکترونیکی و رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی شده است. در این پژوهش با مطالعهای جامع بر شناسایی عوامل مؤثر در رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی و جمعآوری دادههای کیفی با انجام مطالعه موردی در مؤسسه آموزش الکترونیکی مهرالبرز، بهوسیله تکنیک مدلسازی نگاشتهای شناختی فازی و تکنیک تحلیل عاملی سعی بر آن داریم تا مدلی جامع از اثربخشترین مسیر رضایتمندی دانشجویان سیستم آموزش الکترونیکی مهرالبرز و تعاملات عوامل رضایتمندساز یادگیرنده الکترونیکی ارائه دهیم. نتایج این روش تحقیق آمیخته حاکی از آن است که تعامل (استاد- دانشجو)، ارائه برنامه آموزشی از پیش تدوین شده، دسترسی به کتابخانههای دیجیتالی و پایگاههای علمی با دریافت وزن قوی در نگاشت شناختی و نیز مدل ارائه شده از تحلیل عاملی اثربخشترین عوامل رضایتمندی دانشجوی الکترونیکی در مهرالبرز شناخته و تأیید شدند.
نویسندگان : بابک اخگر , سید محمد رضا ناصرزداه , فهیمه طباطبایی
منبع :نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ارائه یک مدل جامع از مسیر رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی (مطالعه موردی: مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی مهرالبرز)
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلینقش ارتباطات در هماهنگی کانالهای توزیع چندگانه در صنعت الکترونیک
مطلب بعدیشناسایی بسترهای بهکارگیری بازاریابی الکترونیکی در بنگاههای ایران از دیدگاه خبرگان