چکیده
توسعه کاربردها و خدمات یادگیری الکترونیکی در بستر شبکههای ارتباطی و اطلاعاتی -در کنار ارتقاء کمی و کیفی قلمرو فعالیت و نوع خدمات و دامنه ارائه آنها-، سبب گسترش روزافزون تهدیداتی گردیده که بعضاً همین شبکهها و زیرساختهای مخابراتی، محمل ظهور و بروز آنها هستند. این امر پرداخت درست و کارآمد الزامات امنیتی را به ضرورتی اجتناب ناپذیر نزد تصمیمسازان امنیتی این حوزه تبدیل نمودهاست. براین اساس، در مقاله حاضر تلاش گردیده تا با بهرهگیری از یافتههای سایر تحقیقات و تجربیات مؤثر در حوزه امنیت یادگیری الکترونیکی، با استفاده از روش فراترکیب، مدلی مرجع جهت تبیین الزامات امنیتی در حوزه مورد مطالعه ارائهشود. ساختاری که جایگاه تعریف الزامات امنیتی یادگیری الکترونیکی را مشخص و بهعنوان مرجعی برای تبیین الزامات امنیتی این حوزه بکار گرفته شود. مدلی که می تواند به عنوان الگوی الزامات کارکردی و عملکردی امنیت یادگیری الکترونیکی بکار گرفته شود.
نویسندگان: ابوذر عربسرخی میشابی , محمد موسی خانی, امیر مانیان
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ارائه مدلی مرجع جهت تبیین الزامات امنیتی در حوزه یادگیری الکترونیکی از نگاه ذینفعان مختلف
۱۳۹۴-۰۷-۱۲مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیشناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد درشبکههای اجتماعی برخط از دید خبرگان ایرانی به کمک روش الکترۀ فازی
مطلب بعدیکاهش زمان بازگشت سرمایه از طریق مدیریت هوشمند توان مصرفی در مرکز داده دارای انرژی خورشیدی