هیدیو کوجیما، طراح مشهور بازیهای کامپیوتری، پیشبینی کرده که در آینده فیلم و رمان و بازی کامپیوتری در قالب شکل جدیدی از سرگرمی ادغام خواهند شد.
به گزارش نشریه مدیران فناوری اطلاعات به نقل از سیتنا، هیدیو کوجیما، که به اسپیلبرگ دنیای بازیهای کامپیوتری معروف شده، میگوید :”میخواهیم وقتش که رسید آنجا باشیم تا این تجربه جدید را به مردم نشان دهیم.”
طراح مجموعه بازیهای متال گیر، بعد از سی سال کار برای شرکت بازیسازی کونامی، شرکت خود به نام کوجیما را تاسیس کرده است.
کوجیما میگوید: “زمانی که شما باید نوع سرگرمی خود را انتخاب میکردید سپری شده است. حالا بیشتر مردم به دنبال ترکیب انواع سرگرمی با یکدیگر هستند.”
برنامه کوجیما برای آینده دنیای سرگرمی، ساختن فیلمهایی است که مخاطب بتواند آنها را بازی کند و بازیهایی که مخاطب توانایی انتخاب دیدن فیلمها و محتوای بیشتر را داشته باشد.
اما پیش از تحقق چنین چشماندازی برای آینده، تمرکز کوجیما بر روی ساختن بازی ویدئویی “دث استرندینگ” برای شرکت سونی است.
کوجیما میگوید: “ما میخواهیم این بازی طوری باشد که مردم آن را راحت شروع کنند، اما بعد از یکی دو ساعت بفهمند شبیه هیچ یک از گیمهایی نیست که پیش از این بازی کردهاند.”
بازیهای پرفروش معمولا به دنبال فیلمها یا سریالهای پربیننده ساخته میشوند، که برای نمونه “کال آو دیوتی” یا “اساسینز کرید” از این زمره هستند.
با اینکه هیدیو کوجیما خودش سابقه کار طولانی بر روی این نوع بازیها را دارد، اما میگوید که نمیخواهد شرکت جدیدش چنین رویکردی داشته باشد و صرفا از ایدههای دیگران استفاده کند.
او می گوید: “ما میخواهیم هر بار که کسی سراغ یکی از بازیهای ما رفت، تجربهای تازه داشته باشد.”
به نظر کوجیما این تجربه تازه با استفاده از تکنولوژیهای جدیدی مانند دوربینهای واقعیت مجازی امکانپذیر خواهد شد.
او می افزاید: “فکر میکنم بازیهای فعلی از ظرفیتهای واقعیت مجازی به خوبی استفاده نمیکنند.”
کوجیما میگوید: “واقعیت مجازی این قابلیت را دارد که عواطفی را وارد بازیها یا فیلمها کند که مردم قبل از آن تجربه نکردهاند.”
منبع: سیتنا