Search
۱۴۰۳-۱۰-۰۶
  • :
  • :

مدیریت تغییر در فرایندهای کسب‌وکار

مدیریت تغییر در فرایندهای کسب‌وکار

چکیده
امروزه تغییر در بیشتر سازمان‌ها پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر است و سازمان‌ها برای ماندن در بازار رقابت و کسب موفقیت و حفظ مشتریان، بایستی خود را با نیازمندی‌های جدید همسو سازند. فرایندهای کسب‌وکار یکی از اجزای اصلی سازمان است که دستخوش این تغییرات قرار می‌گیرد. به‌ویژه در محیط‌های کسب‌وکار پویا، فرایندهای کاری در زمان اجرا نیز تغییر می-کنند. توانایی اعمال درست تغییر در فرایندها و بررسی صحت آنها پیش از ب‌‌کارگیری از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. یکی از راه‌حل‌‌های ممکن، استفاده از یک مدل قابل اجرا همراه با مدل فرایند است. در این مقاله چارچوبی برای اعمال این تغییرات و بررسی صحت آنها از طریق یکپارچه‌سازی نمودار فعالیت UML2.0 به‌عنوان تکنیک استانداردی برای مدلسازی فرایندهای کاری و شبکه پتری رنگی، مدلی قابل اجرا، ارائه می‌شود.
نویسندگان: مریم یارمحمدی, علی معینی, کامبیر بدیع
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *