Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۸
  • :
  • :

گوگل نسخه تجاری Google Earth را به طور رایگان عرضه می‌کند

گوگل نسخه تجاری Google Earth را به طور رایگان عرضه می‌کند

گوگل قصد دارد نرم‌افزار Google Earth Enterprise را به صورت رایگان و متن‌باز عرضه کند، که در این صورت توسعه‌گران می‌توانند Google Maps و Google Earth را در برنامه‌های شخصی و سازمانی خود به خدمت گیرند.

Google Earth Enterprise یا به اختصار GEE یکی از نسخه‌های خاص Google Earth است که با کمک برنامه‌نویسی می‌توان اطلاعات مکانی حرفه‌ای را به این برنامه افزود.

بنا به گزارش وب‌سایت The Stack به نقل از وبلاگ رسمی گوگل، از ماه مارس (اسفند ۱۳۹۵) کد منبع GEE Fusion ،GEE Server و GEE Portable Server از طریق GitHub و تحت لیسانس آپاچی ۲.۰ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

گوگل یکی از اعضای فعال جامعه متن‌باز است و در کنار دیگر غول‌های فناوری اطلاعات از قبیل فیس‌بوک، مایکروسافت و توییتر فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای در این خصوص دارد.

به عنوان مثال، چندی پیش گوگل یک نسخه رایگان از اپلیکیشن نقاشی Tilt Brush را عرضه کرد. این برنامه برای تجربه نقاشی در دنیای واقعیت مجازی عرضه شده و طراحان سه‌بعدی می‌توانند از آن در ساخت ویدئوها و بازی‌های واقعیت مجازی استفاده کنند.

گوگل همچنین یک ابزار کتابخانه‌ای منبع‌باز به نام Draco منتشر ساخته که در ذخیره‌سازی و انتقال گرافیک‌های سه‌بعدی کاربرد دارد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *