Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۸
  • :
  • :

مرورگر کروم برای سیستم عامل iOS متن‌باز شد

مرورگر کروم برای سیستم عامل iOS متن‌باز شد

شرکت گوگل اعلام کرد کدهای مرورگر اینترنتی خود مخصوص دستگاه‌های موبایلی اپل را که با نام Chrome for iOS شناخته می‌شود را به صورت متن‌باز منتشر می‌کند تا از این طریق رقابت بیشتری با اپل انجام دهد.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، گوگل با انتشار یک مطلب وبلاگی توضیح داد مرورگر اینترنتی Chrome iOS تاکنون از دیگر پروژه‌های Chromium به صورت مجزا دنبال می‌شد که این اتفاق به دلیل پیچیدگی‌های موجود در این زمینه صورت می‌گرفت.

ولی گوگل هم‌اکنون اعلام کرده است که پروژه مذکور هم به طرح Chromium پیوسته است تا کدهای آن به صورت متن‌باز منتشر شود. گوگل توضیح داد که اقدام مذکور نیازمند آن است که از تمامی کدها فاکتورگیری مجدد و دقیق صورت گیرد.

این شرکت همچنین توضیح داد نسخه ویژه مرورگر اینترنتی Chrome مخصوص سیستم عامل موبایلی iOS از موتور WebKit و موتور Blink مخصوص دیگر پلتفرم‌ها پشیتیبانی می‌کند.

در آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شده است که این تغییرات می‌تواند سرعت جست‌وجوهای اینترنتی در نسخه جدید مرورگر اینترنتی کروم را افزایش دهد.

گوگل در این مطلب وبلاگی به پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های اپل برای توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با سیستم عامل iOS اشاره کرد و با این توضیحات گوگل اظهار داشت اندروید برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پلتفرم بهتر و آسان‌تری محسوب می‌شود.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *