Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • :
  • :

گارتنر: حباب کلان داده به زودی منفجر می‌شود

گارتنر: حباب کلان داده به زودی منفجر می‌شود

حباب کلان داده (Big Data – بیگ دیتا) ممکن است در آینده‌ای نزدیک منفجر شود زیرا شرکت‌ها بنا به دلایل مختلف از جمله ابهام در نرخ بازگشت سرمایه، قصد دارند بودجه این حوزه را کاهش دهند.

سال‌هاست که گفته می‌شود شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌گیری سیستماتیک از کلان داده‌ها، اطلاعات مفیدی از شبکه مشتریان خود استخراج کرده و کمپین‌های موفق بازاریابی به راه اندازند، ولی اکنون به نظر می‌رسد واقعیت امر چیز دیگری است.

به گزارش وب‌سایت SiliconANGLE، گارتنر که در جدیدترین بررسی‌های خود به سراغ ۱۹۹ مدیر فناوری رفته است، دریافته تعداد شرکت‌هایی که در دو سال آینده در حوزه کلان داده‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد، با ۶ درصد کاهش نسبت به سال جاری (۳۱ درصد) به ۲۵ درصد می‌رسد.

از سوی دیگر بنا به گفته گارتنر، بخش قابل توجهی از شرکت‌هایی که قبلاً در حوزه بیگ دیتا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله آزمایشی مانده‌اند و فقط ۱۵ درصد آنها توانسته‌اند این پروژه‌های خود را به بخش تولید برسانند.

این رقم در سال گذشته ۱۴ درصد بوده است. گارتنر با ناچیز دانستن این جهش، دلیل آن را فقدان مدیریت مناسب و استفاده از شیوه آزمون و خطا می‌داند.

گفتنی است این یافته‌های گارتنر، با تحقیقات اخیر مرکز Wikibon و دیگر کارشناسان این حوزه که گفته‌اند شرکت‌های بزرگ به سادگی حاضر نیستند زمان و انرژی خود را صرف این بخش کنند، همخوانی دارد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *