Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۱
  • :
  • :

میانگین سرعت اینترنت تا ۱۴۰۰ به ۲۰ مگابیت می رسد

میانگین سرعت اینترنت تا ۱۴۰۰ به ۲۰ مگابیت می رسد

معاون وزیر ارتباطات گفت: در حال تدوین سند توسعه پهن باند هستیم تا به میانگین سرعت ۲۰مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در ۵ سال آینده برسیم.
برات قنبری گفت: بخش ارتباطات ایران، با اختصاص ۱.۵درصد از تولید ناخالص داخلی سهم عمده ای در رشد اقتصادی کشور دارد. براین اساس اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را ۳ برابر کنیم.
معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات گفت: در ۵ سال آینده، ۱۵ میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است. در همین حال در حال تدوین سند توسعه پهن باند هستیم تا به میانگین سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در ۵ سال آینده برسیم.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان بازنگری در ساختار این شرکت ادامه داد: در ایران ارتباطات روستایی از طریق USO و دولت تامین می شود و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کرده ایم. در این راستا بحث گذار به نسل چهارم ارتباطات در شبکه مخابراتی کشور بسیار جدی است و از این رو یکی از زمینه های همکاری با قزاقستان در این خصوص خواهد بود. براین اساس ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال می کنیم.
قنبری که در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت مخابرات قزاقستان سخن می گفت، تاکید کرد: علاقمندیم در سایر زمینه ها مثل مراکز ISP نیز با این کشور، همکاری داشته باشیم.
افتتاح ۳۳۷ پروژه در استان آذربایجان شرقی
اما در گزارشی دیگر و در آستانه روز جهانی ارتباطات با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ۳۳۷ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۶۸۲ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
فناوران- در مراسم افتتاح این پروژه فرقانی مدیر عامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گفت: توسعه تلفن ثابت در سه مرکز، تاسیس و بهره برداری اینترنت پرسرعت، توسعه نودهای لایه هسته شبکه، توسعه شبکه نسل سوم تلفن همراه در ۱۴ شهر جدید، توسعه بخش BSC , RNC از جمله پروژه هایی هستند که به مناسبت روز جهانی ارتباطات با هزینه ۶۸۲ میلیارد ریال امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود : شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی در روز جهانی مخابرات در سال ۹۴ نیز ۱۵۳ پروژه و در دهه مبارک فجر ۹۴، ۴۴۴ پروژه را در جهت ارایه خدمات بهتر و مناسب به مشتریان افتتاح و راه اندازی کرده بود. وی جمع کل مبلغ سرمایه گذاری برای پروژه های افتتاح شده از روز جهانی سال قبل تاکنون را ۲۱۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد.
فرقانی همچنین با بیان برنامه های تدوین شده شرکت مخابرات استان برای سال ۹۵، اظهار داشت: افزایش پهنای باند به Gb/s8/12 معادل ۵۳ درصد رشد و پوشش کامل نسل ۴ تلفن همراه در شهر تبریز تا پایان سال ۲۰۱۷ نیز یکی از برنامه های مهم و تدوین شده شرکت مخابرات در راستای دستیابی به اهداف و چشم انداز تبریز ۲۰۱۸ است.
ارایه خدمات یکپارچه در کلاس جهانی
سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در مراسم افتتاح پروژه های شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گفت: شرکت مخابرات دو ماموریت مهم برعهده دارد. ماموریت اول ارایه خدمات یکپارچه دیجیتال براساس خواست و نیاز مشتریان در قالب خدمات تلفن ثابت و همراه و دیتا ماموریت دوم این شرکت که ماموریتی ملی است، عبارت از فراهم کردن زیرساخت های ICT برای سایر اپراتورها و بنگاه های اقتصادی است.
وی با بیان نقش سرمایه گذاری در ارایه خدمات گفت: نقش ICT در توسعه زیرساخت های استانی و کشور برجسته است و در کنار آن ارایه خدمات با کیفیت بهتر و توسعه ای نیازمند سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است.
وی تاکید کرد : خدمات ICT، زنجیروار به هم پیوسته و متصل است و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته بتوانیم روز به روز خدمات شرکت را افزایش و تنوع دهیم.

منبع: فناوران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *