Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۵
  • :
  • :

سالم‌ترین شرکتهای آمریکایی از نظر کارکنان

سالم‌ترین شرکتهای آمریکایی از نظر کارکنان

تمامی کارفرمایان به خوبی به این نکته واقف هستند که نیروهای متخصص و با استعداد آن‌ها ممکن است پیشنهادهای متفاوتی را از شرکت‌ها و سازمان‌های رقیب دریافت کنند. به همین منظور با ارائه محیط کاری مناسب و البته ارائه خدمات خاص سعی می‌کنند شرایط مناسبی را برای ادامه کار این افراد فراهم کنند. با این وجود شرکت‌هایی وجود دارند که با تکیه بر امر سلامت کارمندان سعی می‌کنند شرایط را برای آن‌ها مساعدتر کنند. در ادامه نگاهی به نمونه‌هایی از این شرکت‌ها خواهیم داشت.
جنرال الکتریک؛ مرخصی نامحدود و مشاوره‌های سلامتی
جنرال الکتریک، شرکتی در سطح جهانی با چیزی در حدود صد هزار نیروی کاری است. این شرکت در زمینه تولید موتورهای جت، لوازم خانگی و مواردی اینچنینی شهرتی درخور دارد. در سال‌های اخیر این شرکت مزایای کارکنان خود را ارتقا و توسعه داده است. بیش از یک سوم نیروهای کاری این شرکت از مرخصی نامحدود بهره می‌برند. علاوه بر این جنرال الکتریک سرویس‌های خدمات سلامتی فراتر از حد متوسط را به کارکنان خود ارائه می‌دهد. کارکنان این شرکت به پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته در طول هفته دسترسی دارند تا بتوانند همواره از متخصصین پزشکی و سلامت در خصوص وضعیت جسمی و روحی خود مشاوره بگیرند.
EMC؛ مزایای عالی برای والدین و خانواده‌ها
EMC در زمینه پردازش ابری و دیگر سرویس‌های رایانه‌ای شرکتی سرشناس به شمار می‌آید. به‌منظور ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان و خانواده‌ها، این شرکت پیشنهادات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. EMC سرویس‌های نگهداری روزانه درمحل شرکت (نگهداری از کودکان) را به کارمندان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این والدین می‌توانند از مرخصی با حقوق چهارهفته‌ای نیز بهره ببرند. این شرکت همچنین پوشش با تخفیف خدمات مرتبط با سلامتی را در زمینه فعالیت‌های ورزشی و یا حتی در خصوص دریافت واکسن آنفلوآنزا به‌ کارکنان خود ارائه می‌دهد.

مایکروسافت؛ پشتیبانی متمایز برای فعالیت‌های داوطلبانه
به عنوان یکی از پیشتازان اصلی دنیای تکنولوژی، مایکروسافت با عرضه محصولاتی مانند نرم‌افزار آفیس، سیستم‌عامل ویندوز و کنسول بازی ایکس‌باکس همواره مورد تحسین قرارگرفته است. این شرکت برای اینکه تمایزی میان خود و دیگر شرکت‌های رقیب ایجاد کند مزایایی را برای افراد متخصصی که به دنیای پیرامون خود توجه بیشتری دارند در نظر گرفته است. کارکنان مایکروسافت که اقدامات مثبت داوطلبانه انجام می‌دهند می‌توانند از سهمی متناسب با فعالیت خود بهره‌مند شوند. برنامه دیگری نیز برای تشخیص ارزش ساعت‌هایی که اقدامات داوطلبانه و کمک به منافع عمومی انجام شده نیز در نظر گرفته شده تا به ازای هر ساعت، ۲۵ دلار به هر یک از کارکنان پرداخت شود.

جنرال میلز؛ سرویس‌های سلامتی مناسب
این شرکت که در بازار محصولات غذایی بسته‌بندی شده شهرت دارد، ارزش سلامت کارکنان خود را به خوبی درک می‌کند. کارکنان در مکان‌های مختلف به باشگاه‌ها و کلینیک‌های سلامتی دسترسی دارند. ساختار این شرکت نیز به گونه‌ای است تا کمک به فعالیت‌های اجتماعی به‌منظور بهبود سلامت جامعه، مدنظر قرارگیرد.

Genentech؛ شش هفته فرصت مطالعاتی با حقوق یا زمانی که برای خود صرف کنید
این شرکت کالیفرنیایی برخی از محبوب‌ترین محصولات مراقبت از سلامت مانند داروهای درمان سرطان و انسولین مصنوعی را تولید کرده است. با این تفاسیر جای تعجب نیست که این سازمان مزایای خوبی در زمینه سلامت کارکنانش نیز عرضه کند. مزیتی که باعث تمایز Genentech از دیگر شرکت‌ها می‌شود، فرصت مطالعاتی شش هفته‌ای با حقوق در هر شش سال برای کارکنان حقوق بگیر است. این مزیت به کارمندان شانس امکان کشف علاقه‌مندی‌های جدید کاری و البته به‌روزرسانی اطلاعاتی را می‌دهد. در واقع این روش به بهبود سلامت روحی روانی کارکنان کمک خواهد کرد.

SAS؛ سرویس‌های سلامتی درون شرکتی و مرخصی سخاوتمندانه
این شرکت فعال در حوزه نرم‌افزار، پشتیبانی کننده شرکت‌های Fortune و دیگر سازمان‌های بزرگ به‌منظور بررسی و مدیریت اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های مهم کاری است. با توجه به اینکه رفت و آمد به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی و کلینک‌ها باعث افزایش فشار کاری می‌شود، SAS مجموعه‌ای از سرویس‌های سلامتی درون شرکتی شامل داروخانه و سرویس‌های ورزشی درمانی را به کارکنان خود ارائه می‌دهد. SAS در خصوص مرخصی‌ها نیز سیاست خاصی دارد. کارکنان این شرکت نه‌تنها از مرخصی سه هفته‌ای با حقوق بهره‌مند می‌شوند بلکه دفتر این شرکت در زمان مابین کریسمس و سال نو، تعطیل است.

توییتر؛ مرخصی زایمان بیشتر از حد متوسط
شرکت توییتر خیلی سریع توانسته تعداد کاربران خود را به بیش از دویست میلیون نفر برساند. حفظ رشد سریع شرکت، چالشی سخت و نفس‌گیر است و باعث وارد آمدن فشار به کارکنان آن خواهد شد. به همین دلیل توییتر سعی کرده مزایایی را در اختیار این کارکنان قراردهد. مادران می‌توانند از مرخصی زایمان با حقوق استفاده کنند و پدران هم ده هفته مرخصی به همراه حقوق، دریافت خواهند کرد. علاوه بر این توییتر کلاس‌های بدنسازی را در دفتر مرکزی خود دایر کرده است تا بیش از پیش بر آمادگی جسمی و روحی کارکنانش تاکید کند.

Whole Foods؛ تخفیف‌هایی برای خرید مواد غذایی
Whole Foods خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های موادغذایی آمریکا تبدیل شده که بر روی ارائه محصولات و مواد غذایی با کیفیت تمرکز کرده است. این در حالی است که کارکنان Whole Foods می‌توانند از تخفیف نزدیک به ۲۰ درصدی بهره‌مند شوند. این تخفیف، روشی مناسب برای داشتن خریدهایی به‌صرفه و در اختیار داشتن غذاهای ارگانیک و سالم است. علاوه بر این، این شرکت درصدی از سود خود را در فعالیت‌های عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری می‌کند.

کلینیک Mayo؛ پشتیبانی از فرزندخواندگی
ارائه خدمات سلامتی و درمانی با کیفیت، شاخصه کلینیک Mayo است. با بیش از پنجاه هزار کارمند، این کلینیک تجربه خوبی را برای کارکنان خود فراهم آورده است. یکی از خدمات جالب، به والدین علاقمند به قبول سرپرستی کودکان ارائه می‌شود. این کلینیک مبلغی تا ده هزار دلار را به عنوان کمک مالی به این افراد پرداخت می‌کند. این کمک، پرداختی خاص است که مدیریت فرایند حضانت از کودکان را ساده‌تر خواهد کرد.

گوگل؛ غذا و سرویس رفت و آمد رایگان
شرکت گوگل به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرسودترین شرکت‌های اینترنتی در جهان، انتخاب شماره یک برای اکثر متخصصان و حرفه‌ای‌های دنیای تکنولوژی به شمار می‌آید. در کنار پروژه‌های چالش برانگیز، این شرکت مزایا و خدمات شاخصی نیز به کارمندان خود ارائه می‌دهد. این شرکت خدمات حمل و نقل رایگان را برای کارمندانی که در نواحی Mountain View و CA زندگی می‌کنند در نظرگرفته است. علاوه بر این، وعده‌های غذایی رایگان در محیط شرکت نیز باعث شده خدمات این شرکت در سطح ممتازی قرارگیرد. این شرکت همچنین در قالب برنامه‌های ارائه‌شده، با دعوت از نویسندگان سرشناسی مانند Ryan Holiday، Dorie Clark و Andy Weir و برگزاری سخنرانی‌ها و همایش‌های سازنده سعی می‌کنند سطح آگاهی کارکنان خود را افزایش دهد.

شرکت سرمایه‌گذاری Red Venturesd؛ تجهیزات ورزشی درون شرکتی برای تفریح و کاهش استرس
بعد از سپری کردن یک روز کاری طولانی و پر از استرس در حوزه کمپین‌های بازاریابی، نیازی به سفرهای طولانی برای کاهش استرس کارکنان Red Ventures نیست. این شرکت زمین بسکتبال، سالن یوگا و مرکز بدنسازی را برای کارکنان خود آماده کرده است تا بدین ترتیب بتوانند مدیریت بهتری بر استرس و فشار کاری خود داشته باشند. علاوه بر این مزایایی مانند مسافرت‌های سالیانه به مقاصد زیبای گردشگری در جهان و البته مرخصی‌های با حقوق نیز برای کارکنان درنظر گرفته شده است.

Rodale؛ تجهیزات ورزشی و نظارت بر رژیم غذایی
Rodale در زمینه انتشار کتب و مجلات مرتبط با سلامتی و سبک زندگی، شهرت زیادی دارد اما این شرکت هم اقداماتی خاص در خصوص فراهم‌کردن محیط سالم برای کارکنان خود دارد. کارکنان این شرکت از دسترسی ویژه به کلاس‌های بدنسازی برخوردارند و مسیرهای ویژه دویدن در فضای شرکت و حتی ابزارهایی به‌منظور بررسی وضعیت سلامت و رژیم غذایی نیز در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

هتل‌ها و رستوران‌های Kimpton؛ برنامه‌هایی برای مدیریت بحران
با مسافرت در مسیر زندگی، همواره با شگفتی‌ها و البته مصیبت‌های ناگهانی زیادی روبرو می‌شویم. به همین دلیل Kimpton برنامه‌ ویژه‌ای در این خصوص درنظر گرفته است. مشاوره کوتاه‌مدت، برنامه‌ریزی برای مراسم تشییع جنازه و حتی کمک به آماده‌سازی وصیت‌نامه در کنار دیگر سرویس‌های یاری‌کننده کارکنان قرارگرفته‌اند. این برنامه‌ها به‌منظور کمک به بهبود و مدیریت شرایط سخت و دشوار برای کارکنان درنظر گرفته شده‌اند.

Zappos؛ دورهمی‌های دوستانه و محیطی برای استراحت
این شرکت که در صدر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مطلوب به مشتریان قراردارد، فرهنگی مثبت و البته خاص را در آمریکا پیاده‌سازی کرده است. Zappos، مهمانی‌هایی ویژه‌ای برای کارکنان خود درنظر گرفته تا در فضایی صمیمی امکان استفاده از فعالیت‌های سرگرم‌کننده فراهم شود. برای کارکنانی که با وقت‌گذرانی در این مهمانی‌ها انرژی خود را از دست داده‌اند نیز اتاق‌هایی درنظر گرفته شده تا بتوانند در همان محل، استراحت کنند.

KIND؛ خدمات پزشکی و میان‌وعده‌های غذایی رایگان!
این شرکت که در نیویورک مستقر است میان‌وعده‌هایی سبک برای مشتریان خود در سراسر جهان تدارک می‌بیند. KIND برای آنکه مطابقت لازم با نام آن (به معنی مهربان) فراهم شود، مزایایی را در قالب خدمات پزشکی و سلامتی پیش روی کارکنان خود قرارداده است. بازدیدهای برنامه‌ریزی شده برای کنترل وضعیت سلامت کارکنان توسط پزشکان و البته ارائه میان‌وعده‌های غذایی رایگان و البته سالم به کارکنان از جمله برنامه‌های این شرکت است.
در صورتی که شرکت و یا سازمان شما نیز خدماتی مشابه به کارکنانش ارائه می‌دهد خوشحال خواهیم شد تا در قسمت نظرات ما را از آن‌ها مطلع سازید.

منبع : Itiran




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *