Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۸
  • :
  • :

ربات های تلگرام سارق اطلاعات نیستند

ربات های تلگرام سارق اطلاعات نیستند

با محبوب شدن روزافزون برنامه‌های پیام رسان موبایل، توسعه دهندگان مختلفی به این عرصه وارد شده وخدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.
در این میان تلگرام شاید یکی از محبوب‌ترین و البته پر امکانات‌ترین این نرم‌افزارها باشد. از جمله برتری‌های تلگرام نسبت به سایر نرم‌افزارهای فعال در این زمینه، امنیت بالای آن است و سازندگان این پیام رسان آلمانی اعتقاد دارند که اپلیکیشن آن‌ها، ده‌ها برابر از واتس‌اپ امن‌تر بوده و با رمزنگاری‌های انجام شده روی پیام‌های ارسالی و دریافتی، حتی خود سازندگان تلگرام نیز قادر به دست‌یابی به پیام‌های کاربران نخواهند بود.
یکی دیگر از امکانات جذاب این نرم‌افزار که این روزها کاربران ایرانی این پیام رسان را با چالش مواجه کرده، ربات‌هایی است که این نرم‌افزار در درون خود گنجانده است.
ربات‌های تلگرام درواقع دستوراتی هستند که یک سری خدمات را به صورت اتوماتیک برای کاربران به ازای ارسال دستور انجام می‌دهند. حال اینکه شنیده می شود برخی ربات ها یا همان بوت های تلگرام قابلیت سرقت اطلاعات کاربران را دارند برداشتی نادرست است. چراکه خود کاربران اطلاعات را در اختیار این ربات ها قرار میدهند.
از معروف ترین این بوت ها می توان به بوت استیکر اشاره کرد که به دلیل سوء استفاده از آن در ایران، احتمال مسدود شدن پیام رسان تلگرام برای ایرانیان میرفت که با اعلام توسعه دهنده این اپلیکیشن مبنی بر حذف این قابلیت برای ایران، قاعله ختم بخیر شد.
گفتنی است این بوت ها همچون ربات کالاگرد که کالاهای مورد نظر را با مشخصات، قیمت و اطلاعات فروشنده به کاربر معرفی می کند، به سرور اختصاصی متصل هستند و اطلاعاتی که از آنها میخواهید در بانک اطلاعاتی خود جستجو کرده و به شما ارائه می کنند.
گفتنی است این ربات ها به دو دسته تقسیم میشوند. دسته اول آنهایی هستند که همچون ربات کالاگرد اگر در گروهی افزوده شوند قادر به مشاهده مطالب منتشر شده در گروه نیستند و تنها بر اساس دستور مستقیم از سوی کاربران قادر به پاسخ گویی هستند. و دسته دوم همانند یک دوست افزوده شده تمام محتویات انتشار یافته در گروه را مشاهده می کنند.

منبع : فاوا نیوز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *