Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • :
  • :

راهکارهای خودکارسازی تبدیل مدل های سازمانی به مدل های پیاده سازی سرویس

راهکارهای خودکارسازی تبدیل مدل های سازمانی به مدل های پیاده سازی سرویس

چکیده :
یکی از مهمترین فواید خودکار سازی فرایندهای تحلیل و طراحی فراهم کردن فرصت بیشتر برای سازندگان سیستم های نرم افزاری جهت پرداختن به اعمال کنترل های سطح بالا و ایجاد معماری بهینه تر است . در این راستا تحقیقات مختلفی انجام گردیده و ابزارهای گوناگونی که هر یک به خودکار سازی بخش هایی از مهندسی نرم افزار میپردازند تولید شده است . سرویس گرایی نیز به عنوان رویکردی به نسبت نوین در ساخت سیستم های فناوری اطلاعات مزایای رقابتی متنوعی را برای سازمان ها به ارمغان می آورد .
در این نوشتار هدف بررسی فعالیتهای انجام ده در زمینه خودکار سازی فرایند ساخت و تولید نرم افزار سرویس گرا با تمرکز بر نحوه تعریف و نمایش مدل های سطح بالای سازمانی و بررسی امکان خودکار سازی تبدیل آنها به مدل های سرویس گرا میباشد .
اهمیت نتایج این تحقیق در خودکار سازی فرایندهای مهندسی نرم افزار و معماری سازمانی است که در اولین گام باعث ایجاد فرصت بیشتری برای معماران سیستم و جلوگیری از بروز خطاهای انسانی است .این ابزارها با وجود اینکه ممکن است از دانش یک فرد خبره برخوردار نباشند اما میتوانند در زمینه هایی که آدمی ناتوان تر از سیستم های رایانه ای طاهر میشود بسیار مفید واقع شوند .
تولید ابزاری جهت مدیریت مدل های موجود و نشان گذاری آنها جهت برقرار ارتباطات و الصاق کردن مفاهیم به آنها و استخراج خودکار مفاهیم جدید میتواند در این زمینه راهگشا باشد .
نویسنده :  امین ضمیری
منبع : دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی کمیته فنی معماری اطلاعات
لینک دانلود کامل مقاله




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *