Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۹
  • :
  • :

تولید نمایشگر کاملا لوله شونده برای اسمارت‌فون توسط سامسونگ

تولید نمایشگر کاملا لوله شونده برای اسمارت‌فون توسط سامسونگ

سامسونگ همیشه با ایده‌های دور از ذهنش علاقمندان دنیای فناوری را حیرت‌زده کرده و حالا در ادامه این ایده‌ها اولین صفحه نمایش تمام لوله شونده آنها در راه است.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، قبل از این شاهد رونمایی از صفحه‌های انعطاف‌پذیر بوده‌ایم؛ صفحه‌ای که سامسونگ در بعضی از مدلهای سری اج اسمارت‌فونهایش استفاده کرد.
اما ایده صفحه‌نمایشی که بطور کامل لوله میشود صنعت تولید صفحه‌نمایش را به مرحله جدیدی میبرد. این صفحه‌نمایش در «هفته صفحه‌نمایش SID 2016» که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد به نمایش درآمد.
این فناوری در حقیقت فناوری OLED اولترا پرتابل سامسونگ است. صفحه جدید سامسونگ وقتی باز میشود ۵.۷ اینچ است و رزولوشن آن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است. مهمترین ویژگی مشخص این صفحه کیفیت بالای آن نیست بلکه اندازه بسیار کوچک آن در زمان لوله شدن است.
ضخامت این صفحه تنها ۰.۳ میلیمتر است. این فناوری تا بهینه شدن هنوز فاصله دارد چون فقط در حالت صفحه‌نمایش ضخامت ۰.۳ میلیمتر دارد. به بیانی دیگر یعنی یک صفحه کاملا ساده که لایه تاچ روی آن قرار نگرفته است.
مطمئنا وقتی لایه تاچ به آن اضافه شود هم ضخامت بیشتر میشود و هم اینکه از انعطاف آن کم میشود.
البته این اولین بار نیست که شاهد چنین صفحه‌نمایشی هستیم. اگر بخاطر داشته باشید ال‌جی هم در نمایشگاه CES 2016 در لاس‌وگاس آمریکا یک تلویزیون لوله شونده را معرفی کرد. با رقابتی که بین این دو غول کره‌ای وجود دارد آینده پیش روی صفحه‌های انعطاف‌پذیر بسیار روشن است.

منبع: شبکه خبری فناوری نوین




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *