Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • :
  • :

تاثیر شدید رایانش ابری بر نحوه بودجه‌نویسی IT در سازمان‌ها

تاثیر شدید رایانش ابری بر نحوه بودجه‌نویسی IT در سازمان‌ها

طبق برآوردهای گارتنر، رایانش ابری باعث می‌شود در چند سال آینده، شیوه اختصاص بودجه به بخش‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌ها کاملاً دگرگون شود.

گارتنر پیش‌بینی کرده که طی پنج سال آینده بودجه‌ی بیش از یک میلیارد دلاری بخش فناوری اطلاعات، به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر رویکرد سازمان‌ها به استفاده از خدمات رایانش ابری قرار خواهد گرفت.

این موضوع باعث می‌شود «رایانش ابری» به عنوان یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر مقوله بودجه‌نویسی IT از زمان نخستین روزهای پیدایش عصر دیجیتال تا کنون، با قدرت عرض اندام کند.

به گزارش وب‌سایت Digital By Default News، گارتنر می‌گوید این موضوع، مدیران IT سازمان‌ها را به هماهنگی با رایانش ابری ملزم می‌کند.

اِد اندرسون (Ed Anderson) مدیر تحقیقات گارتنر با اشاره به این که بازار خدمات ابری به حدی توسعه یافته که در حال حاضر بخش قابل توجهی از کل بودجه فناوری اطلاعات سازمان‌ها را به خود اختصاص داده است، می‌گوید این امر به تولد نسل جدیدی از استارت‌آپ‌ها که در Cloud متولد شده‌اند کمک کرده است.

البته تغییر جهت شرکت‌ها به سمت ابر فقط به خود ابر محدود نمی‌شود بلکه حوزه‌های دیگری را نیز درگیر می‌سازد.

بر این اساس، در آینده سازمان‌ها به دنبال یک معماری جدید IT هستند و هوشمندانه رفتار می‌کنند، و به همین دلیل خود را برای به دست آوردن فرصت‌های جدید در کسب و کار دیجیتال شامل نسل آتی راه‌حل‌های IT از قبیل اینترنت اشیاء، آماده می‌کند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *