Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

به‌روزرسانی‌های عمده در Google Cloud

به‌روزرسانی‌های عمده در Google Cloud

گوگل قصد دارد محصولات و سرویس‌های ابری خود را در یک مجموعه متمرکز به نام Google Cloud به کاربران و کسب و کارها عرضه کند.

به گزارش وب‌سایت Talkin’ Cloud، این مطلب را خانم دایان گرین (Diane Greene) مدیر تجارت رایانش ابری گوگل در جریان همایش Horizon که چندی پیش برگزار شد، اعلام کرد.

Google Cloud مجموعه کاملی است که در آن می‌توان از خدمات، ابزار و سرویس‌های مختلفی سراغ گرفت؛ از جمله پلتفرم ابری گوگل، اپلیکیشن‌های تجاری گوگل موسوم به G Suite، ابزار یادگیری ماشینی و رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزار (APIها).

G Suite که پیشتر Google Apps for Work نام داشته است، خود مجموعه‌ای شامل تعداد زیادی اپلیکیشن‌های مختلفِ ارتباطی، ذخیره‌سازی، کار گروهی و مدیریتی است.

همچنین قرار است در همین راستا یک تیم مهندسی تشکیل شود و شرکت‌ها را در مهاجرت به سوی Google Cloud و استفاده از آن یاری رساند. هسته مرکزی Google Cloud را یادگیری ماشینی تشکیل می‌دهد، و در این خصوص می‌توان به قابلیت Quick Access در گوگل درایو و قابلیت NLP یا پردازش زبان طبیعی در Google Sheets اشاره کرد.

Prabhakar Raghavan معاون بخش اپلیکیشن‌ها و ابر گوگل در یک پست وبلاگی گفت یک دهه است که هوش ماشینی (Machine intelligence) تجربه کاربر را در اپلیکیشن‌های ما ارتقاء داده است.

وی خاطرنشان کرد این به‌روزرسانی G Suite به کارمندان کمک می‌کند که از زمان اختصاص یافته برای انجام وظایف تکراری بکاهند. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۷ Google Cloud Platform در هشت منطقه جدید عرضه خواهد شد که عبارت است از شهرهای بمبئی، سنگاپور، سیدنی، ویرجینیای شمالی، سائو پائولو، لندن، هامینا (در فنلاند) و فرانکفورت. دیگر مناطق تحت پوشش این پلتفرم نیز در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *