Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • :
  • :

ادغام ۲ شرکت‌ FCP برای توسعه اینترنت ثابت/ ادغام‌های دیگری در راه است

ادغام ۲ شرکت‌ FCP برای توسعه اینترنت ثابت/ ادغام‌های دیگری در راه است

۲ شرکت اینترنتی با تجمیع فعالیت‌ها، شبکه و دارایی‌های خود در قالب یک شرکت ادغام شدند؛ وزیر ارتباطات این ادغام را نتیجه مذاکرات با این شرکت‌ها برای توسعه اینترنت ثابت اعلام کرد.

به گزارش نشریه مدیران فناوری اطلاعات به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات اعلام کرد: ادغام شرکتهای اینترنی قدمی مثبت برای توسعه اینترنت ثابت در کشور است.

وی یادآور شد: از ابتدا و در وزارت ارتباطات گذشته به دنبال کاهش ارایه پروانه ارتباطی بودیم اما از آنجا که نمی‌توانستیم شرکت‌ها را مجبور به عدم دریافت پروانه کنیم در نهایت ۱۷ شرکت موفق به دریافت پروانه شدند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حال حاضر و بعد از گذشت تقریبا یک و نیم سال هنوز این شرکتها نتوانسته اند براساس تعهدات خود عمل کنند و در کل کشور تنها ۱۴ هزار پورت فیبر نوری واگذار شده است.

جهرمی با تاکید بر ضرورت توسعه بازار اینترنت ثابت گفت: این بازار نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد و این درحالی است که ۱۷ شرکت توان تامین این سرمایه را ندارند. در نهایت هفته گذشته جلسه ای با حضورسازمان نظام صنفی رایانه ای و ۱۷ شرکت FCP برای رسیدن به یک راه حل برگزار کردیم.

به گفته وی جمع بندی این جلسه در نهایت به این موضوع ختم شد که شرکتها برای ادغام با یکدیگر مذاکره کنند.

جهرمی ادغام اخیر دو شرکت اینترنتی را قدم مثبت برای توسعه بازار اینترنت دانست و تاکید کرد: این ادغام به کاهش هزینه جاری شرکت ها و افزایش سرمایه گذاری در این بازار کمک می‌کند.

وی در عین حال گفت: برخلاف خبرها فعلا رگولاتوری امتیاز ویژه ای برای شرکت‌های اینترنتی که دست به ادغام زده اند در نظر نگرفته است.

بر اساس این گزارش شرکت‌های های‌وب و پارس‌آنلاین با صدور بیانیه‌ای مشترک با اعلام این خبر این اقدام را به منظور تحقق‌ بخشیدن به برنامه‌های آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات مبنی بر شفاف‌سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیردولتی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار مالی به ویژه از طریق حضور در بورس صورت گرفته است.

در این بیانیه تأکید شده که بعد از حضور شرکت های‌وب در بازار بورس و اوراق بهادار تهران این تصمیم برای نخستین‌بار در صنعت ICT کشور اتخاذ شده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره زمزمه‌های پیوستن آسیاتک به این ادغام آن را تائید کرد و این حرکت را آغازی برای رقابت با مخابرات خواند.

منبع: خبرگزاری فارس




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *