Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

مراکز امنیتی عراق تجهیزات اینترنت وای فای ایران را توقیف کردند

مراکز امنیتی عراق تجهیزات اینترنت وای فای ایران را توقیف کردند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تجهیزات اینترنت وای‌فای ایران توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شده است.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود، درخصوص ارتباطات زائران اربعین این‌گونه توضیح داد:

برای برقراری سرویس وای‌فای در مسیر نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت و متأسفانه هیئت اتصالات عراق به‌رغم تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این موضوع، مجوز لازم را صادر نکرد.

وزیر ارتباطات گفت:

با وجود پیگیری‌های وزیر کشور و بنده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، تجهیزات وای‌فای توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد. این موضوع در روزهای گذشته اطلاع‌رسانی شد.

بر اساس گزارش آذری جهرمی، برخی مراکز خبری امروز از خلف وعده وزارت ارتباطات در تأمین وای‌فای مسیر نجف به کربلا اطلاع‌رسانی کردند که به نظر می‌رسد از اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته در کنفرانس خبری نمایشگاه مطبوعات، بخش‌های مختلف خبری سیما و نیز مصاحبه مفصل با رادیو اربعین آگاهی نداشتند.

وی افزود: «وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی حداکثر تلاش خود در خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله علیه‌السلام را از ماه‌های قبل در دستور کار داشته‌ و تسهیلات گوناگونی را تدارک دیده‌اند. هم‌زمان اعتقاد داریم رعایت مقررات و قوانین کشور میزبان بر ما لازم است.»

۲۰ میلیون دقیقه مکالمه زائران ایرانی در اربعین
به گفته‌ی رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین، طبق گزارش‌های دریافتی، ارتباطات زائران ایرانی با کمترین مشکل و اختلال در حال برقراری است؛ به نحوی که از هفته گذشته تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیون دقیقه مکالمه، بین ایران و عراق مبادله شده است.

وی درباره‌ی برخی انتقادات از عدم آنتن‌دهی مناسب سیم‌کارت‌های ایرانی در کشور عراق گفت: «این اختلالات ممکن است در مسیرهایی باشد که پوشش آنتن‌دهی از سوی اپراتورهای عراقی ضعیف است و مشترکانی که از رومینگ استفاده می‌کنند در برخی مسیرها با از دسترس خارج شدن شبکه، روبه‌رو می‌شوند. اما این اختلالات مقطعی است.»

رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین با بیان اینکه بدیهی است که اپراتورهای عراقی، اولویت سرویس‌دهی خود را به سیم‌کارت‌های عراقی اختصاص دهند، افزود: «به همین دلیل وجود برخی محدودیت‌ها با توجه به حجم زائران، طبیعی است. اگرچه به زائران ایرانی توصیه شده است که در کشور عراق و برای ارتباطات داخلی در این کشور، از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.»

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه آمار نشان می‌دهد تماس از سمت عراق به ایران و برعکس، با کمترین اختلال مبادله می‌شود، گفت: «روز گذشته (شنبه) بالغ بر ۴.۲ میلیون دقیقه ترافیک تماس تلفنی میان ایران و عراق در شبکه ارتباطی کشور ثبت شد که این رقم تاکنون بی‌سابقه بوده است.»

وی در مورد وضعیت استفاده زائران از اینترنت گفت: «به‌ دلیل استقبال خوبی که زائران ایرانی از سرویس دیتا کرده‌اند، روز گذشته ظرفیت کانال‌های دیتای اپراتورها افزایش یافت و نسبت به سال گذشته، دوبرابر شد. از سوی دیگر اپراتورها علاوه بر آنکه تعرفه دیتای رومینگ را کاهش داده‌اند، به‌ دلیل پر شدن ظرفیت کانال‌های دیتا، مجبور به افزایش ظرفیت شده‌اند و با توجه به ظرفیتی که شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد کرده است، مشکلی در خصوص استفاده از اینترنت وجود ندارد.»

منبع: زومیت




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *