Search
۱۳۹۶-۱۲-۰۶
  • :
  • :

ارائه مدل استراتژیک برای توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‌های تجاری ایران

ارائه مدل استراتژیک برای توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‌های تجاری ایران

چکیده
هدف از این پژوهش، ارائۀ مدل استراتژیک برای توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‏های تجاری ایران است. از این ‌رو تلاش شده است ضمن بررسی عوامل محیطی و سازمانی بانک‏های تجاری کشور (ملت، ملی، صادرات، تجارت، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین و کارآفرین) در قالب مدل، اثر این عوامل بر توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‎های تجاری کشور بررسی و تحلیل شود. این مدل به‎کمک مصاحبه و ابزار پرسشنامه، به روش پیمایشی روی نمونۀ آماری ۲۸۷ نفره، متشکل از مدیران و کارشناسان واحدهای مرتبط به بانکداری الکترونیک در بانک‌های تجاری کشور آزمایش شد. برای تجزیه‎وتحلیل داده‏ها و بررسی روابط بین متغیرها از نرم‌افزار SPSS، LISREL و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش گویای آن است که در بعد عوامل سازمانی؛ مدیریت ارشد و منابع انسانی، در بعد عوامل کلان؛ محیط اجتماعی و فرهنگی و در بعد عوامل محیطی خرد مشتریان و فشار رقابتی بیشترین تأثیر را در توسعۀ بانکداری الکترونیک دارند.

نویسندگان: مسعود کیماسی ، سارا رمضانی
جهت دریافت فایل pdf کامل مقاله اینجا کلیک فرمائید.
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *