Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • :
  • :

آیا در کاخ سفید استفاده از گوشی همراه ممنوع می شود؟

آیا در کاخ سفید استفاده از گوشی همراه ممنوع می شود؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، احتمال دارد به زودی استفاده از گوشی همراه توسط مقامات و کارکنان کاخ سفید ممنوع اعلام شود.

به گزارش بلومبرگ، احتمالا مقامات و کارمندان کاخ سفید از این پس مجاز به استفاده از گوشی‌های همراه و خصوصی خود نخواهند بود. بنظر می رسد این تصمیم به منظور حفاظت از اطلاعات محرمانه در کاخ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و افزایش امنیت سایبری و شبکه مقامات و کارکنان حاضر در کاخ سفید اتخاذ شده باشد.

بر اساس گزارش‌های برخی منابع خبری، مقامات بلند پایه کاخ سفید همواره از افشای اخبار خصوصی و محرمانه ابراز نگرانی می کرده‌اند و هم اکنون نیز درصدد اجرای ممنوعیت استفاده از گوشی‌های همراه و خصوصی افراد و کارکنان در این کاخ هستند.

این مقامات همچنین در این خصوص اظهار کرده‌اند که اتصال گوشی‌های همراه و خصوصی به شبکه اینترنت بی سیم وای فای به هیچ عنوان از ضریب امنیتی بالایی برخوردار نیست و به همین علت، در تلاش هستند تا تصمیم و قانون ممنوعیت استفاده از گوشی همراه را اجرایی کنند.

نزدیک به دو ماه پیش بود که مشخص شد گوشی همراه جان فرنسیس کلی – رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید – چندین ماه مورد هک و نفوذ مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است و هکرها توانسته بودند به اطلاعات شخصی و محرمانه وی دسترسی یابند.

جان فرنسیس کلی که از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی در دولت دونالد ترامپ -رئیس جمهور کنونی آمریکا – به این سمت برگزیده و منصوب شده بود، پیشتر بعنوان فرمانده سابق ایالات جنوبی آمریکا و ژنرال سپاه تفنگداران نیروی دریایی این کشور فعالیت می کرد.

البته مشکلات امنیتی بوجود آمده نظیر هک گوشی همراه و به سرقت بردن اطلاعات محرمانه مربوط به کاخ سفید، نخستین باری نبود که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ می داد، بلکه بسیاری از مشاوران کاخ سفید نظیر جرد کوشنر – مشاور ارشد دونالد ترامپ – همواره بجای ایمیل‌های مخصوص کاری که از ضریب امنیتی بالایی بهره مند هستند، از ایمیل‌های شخصی و خصوصی خود و با امنیت بسیار پایین برای مدیریت مسائل کاخ سفید استفاده کرده‌اند.

هم اکنون بنظر می رسد کاخ سفید سعی دارد با قانون ممنوعیت استفاده از گوشی همراه، اقدام به تامین و افزایش امنیت سایبری و فیزیکی و همچنین حفاظت ار اطلاعات محرمانه خصوصی خود کند.

منبع: ایسنا




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *