Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

یک‌چهارم بازار جهانی رایانه در دستان ویندوز ۱۰

یک‌چهارم بازار جهانی رایانه در دستان ویندوز ۱۰

در نمایشگاه CES محصولاتی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ در معرض دید عموم قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به لپ‌تاپ Yoga لنوو و رایانه‌ یکپارچه Sprout Pro اشاره کرد.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، سخت‌افزارهایی از این دست می‌توانند بازار جهانی ویندوز ۱۰ را ارتقا دهند. طراحی‌های جدید در کنار عوامل شکل‌دهنده و گسترش رایانه‌های دوکاره از جمله Surface Pro باعث شده است بازار ویندوز ۱۰ در عرصه رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها گسترده‌تر شود و همین مسئله برای کاربران خانگی و سازمانی انگیزه لازم را برقرار می‌کند تا برای خرید آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت دست به‌کار شوند.

ویندوز ۱۰ مایکروسافت تاکنون با سرعت مناسب و قابل قبول پیش رفته است و بر اساس آخرین آمار مرکز NetMarketShare گفته می‌شود یک‌چهارم بازار جهانی رایانه‌های شخصی مبتنی بر آن فعالیت می‌کنند.

البته اطلاعاتی از این دست را می‌بایست بر اساس روند توسعه آن بررسی کرد و جزییات آن را کمتر مورد توجه قرار داد. در آخرین آمارها گفته شد در دسامبر ۲۰۱۶ ویندوز ۷ همچنان ۴۸ درصد بازار جهانی سیستم‌های عامل را در اختیار دارد، ویندوز ۱۰ صاحب ۲۴ درصد بازار بود، ویندوز ۸.۱ صاحب هفت درصد، ویندوز XP با ۹ درصد و ویندوز ۸ با ۲ درصد در این لیست قرار داشت.

در مقایسه با این آمار، در ژوئن ۲۰۱۵ یک ماه پیش از آنکه ویندوز ۱۰ وار بازار شود سهم سیستم عامل ویندوز ۷ از بازار جهانی رایانه‌های شخصی ۶۱ درصد بود، ویندوز ۸.۱ با ۱۳ درصد، ویندوز XP با ۱۲ درصد و ویندوز ۸ با ۳ درصد در این لیست ایستاده بود.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *