Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

گوگل به کاربران ابری: نگران زیرساخت‌ها نباشید

گوگل به کاربران ابری: نگران زیرساخت‌ها نباشید

مشتریانی که از خدمات پردازش ابری گوگل موسوم به Google Cloud Platform استفاده می‌کنند، یک توصیه جدید از سوی شرکت مذکور دریافت کرده‌اند. «اورس هوزل» از مدیران ارشد گوگل در کنفرانس Structure که در زمینه سرویس‌های ابری برگزار شده بود، در مورد موتور ابری و گستردگی خدماتی که سازمان‌ها در اختیار می‌گیرند صحبت کرد.

او که مدیر مرکز زیرساخت‌های فنی گوگل محسوب می‌شود در کنفرانس سانفرانسیسکو گفت: «طی پنج سال گذشته یک درصد از کاربران پردازش ابری در مورد “نوع دستگاه” می‌دانستند و ۹۹ درصد آنها اعلام کردند که هرگز در این باره چیزی نشنیده‌اند».

او گفت زیرساخت یکی از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شود که اگر آن را به درستی در اختیار بگیرید، مزایای فراوانی به همراه خواهد داشت. ولی کاربران معمولا توجه چندانی به این مسئله ندارند.

به گزارش وبسایت Zdnet، گوگل در این کنفرانس بر ارایه‌دهندگان بزرگ زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات تاکید کرد. در این کنفرانس گفته شد به عنوان مثال مرکز خدمات ابری آمازون موسوم به AWS سرویسی را با نام Lambda عرضه کرده است که به عنوان خدمات مدیریتی بدون سرور معرفی می‌شود. ایده اصلی این است که AWS زیرساخت‌ را ارایه می‌دهد و آن را مدیریت می‌کند. بر این اساس کاربران فقط بر کارکردهای آن تمرکز خواهند داشت.

هوزل گفت گوگل در تلاش است مشتریان خود را مجبور کند در چند زمینه مختلف فکر کنند و هیچ گونه نگرانی در مورد زیرساخت های پردازش ابری نداشته باشند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *