Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • :
  • :

کلید برنامه‌ریزی مناسب سازمان‌ها جهت پیشگیری از حملات سایبری

کلید برنامه‌ریزی مناسب سازمان‌ها جهت پیشگیری از حملات سایبری

همانگونه که آمارها نشان می‌دهند، بیش از یکصد‌ و چهل شبکه ارتباطاتی در چهل شرکت و سازمان بزرگ و عمدتاً شاخه‌های تجاری، قربانی حملات سایبری نامرئی هستند.

دانش و تجربه کافی در محیط تجاری و طرح مناسب امنیتی، از عوامل کلیدی حفاظت از نهادهای تجاری در برابر حملات سایبری نامرئی به شمار می‌روند.

به گزارش تاپ‌تچ‌نیوز، طبق نظرات جان‌مک لافلین (John McLoughlin)، مدیرعامل طراحی نرم‌افزار J2 در واکنش به گزارش لابراتوار کاسپراسکی (Kaspersky) -در خصوص جرایم سایبری- بیش از یکصد و چهل کمپانی تجاری در چهل کشور دنیا، مورد هجوم حملات سایبری نامرئی هستند. طبق این گزارش، بسیاری از حملات سایبری، از نرم‌افزارهای قانونی و مجاز استفاده نموده‌اند.
گفتنی است کارشناسان مرکز تحقیقات کاسپراسکی، از ابزارهای مدیریتی و چارچوب پاورشل (PowerShell) برای اجرای فرمان‌های ضدهک در سیستم عامل ویندوز بهره برده‌اند، اما اجرای این رویکردها در حافظه ویندوز ذخیره شده است.

گفته می‌شود که این رویکرد، ترکیبی منجر به عدم شناسایی فناوری‌های مربوط به لیست سفید (مجاز) شده و متخصصان حملات سایبری هیچگونه بدافزاری برای حملات سایبری نامرئی در اختیار نخواهند داشت.

همچنین بنا به گفته مک‌لافلین، بسیاری از بانک‌ها، کمپانی‌های تجارت الکترونیکی و سازمان‌های دولتی در معرض حملات سایبری نامرئی قرار دارند.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *