Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • :
  • :

کارتهای CRC در معماری نرم افزار

کارتهای CRC در معماری نرم افزار

چکیده

متنی که پیش روی شماست گزارش سمینار کارشناسی ارشد ی است که به بررسی کاربرد کارتهای CRC در معماری نرم افزار و نرم افزارهای پشتیبان کارتهای CRC اختصاص یافته است . برای زسیدن به این هدف ابتدا توضیحاتی در مورد مفاهیم معماری نرم افزار شی گرایی و طراحی مسئولیت محوری که در هر یک از اینها کارتهای CRC به نوعی کاربرد دارند به عنوان پیشنیاز در این گزارش آورده شده است . در ادامه مطالب پس از آشنایی با کارتهای CRC چند ایده بر اساس این کارتها ارائه شده است . در ادامه ابزارهای پشتیبان آن برای ایجاد کارتها به صورت خودکار معرفی می شوند . در انتها نتیجه گیری گزارش و کار آینده معرفی شده است .
در نرم افزار های پیچیده و بزرگ باید به معماری نرم افزار توجه نمود . معماری نرم افزار های بزرگ کاری است که در فرایند کلان مهندسی نرم افزار انجام میشود و میتوان گفت که معماری امروزه خود یکی از فرایندهای اصلی مهندسی نرم افزار تلقی می شود . در معماری روشها و ابزارهای مختلفی مطرح است که ما در این گزارش این ابزارها و روشها را بررسی نخواهیم کرد و فقط سعی خواهیم کرد نحوه استفاده از کارتهای CRC را در معماری نشان دهیم .
از سوی دیگر طراحی شی گرایی نرم افزار در واقع یک کار زیر بنایی در مهندسی نرم افزار را تشکیل می دهد که اگر این مرحله درست انجام گیرد میتوانیم نرم افزاری با هزینه نگهداری کمتری را داشته باشیم . در زمینه طراحی شی گرایی نرم افزار روشهای مختلفی از جمله روش مسئولیت محوری وجود دارد که با ایجاد کارتهای CRC را معرفی خواهیم کرد . چنین محیطهای نرم افزاری امکاناتی برای ایجاد کارتها حذف و بهنگام سازی آنها را به سهولت در اختیار کاربر قرار می دهند . با داشتن محیطهای ایجاد خودکار کارتها انگیزه استفاده از این کارتها بیشتر شده و استفاده از این کارتها از حالت خسته کنندگی خارج شده است . مطالب موجود در این نوشتار برداشتهای مستقیم یا گزینشی از متون از پیش نوشته شده هستند . نوشته های بخش معرفی محیطهای پشتیبان کارتهای CRC نیز برداشتهای شخصی و از متون موجود در این زمینه و نتیجه کار عملی با این نرم افزار ها بوده است .

نویسنده : زینب شکر زاده
منبع : دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی کمیته فنی معماری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *