Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۵
  • :
  • :

پرسش درباره اکانت شبکه‌های اجتماعی هنگام ورود به آمریکا

پرسش درباره اکانت شبکه‌های اجتماعی هنگام ورود به آمریکا

دولت آمریکا از این هفته از برخی مسافران خارجی که به این کشور سفر می‌کنند خواهد خواست تا اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را معرفی کنند.

در این برنامه اختیاری اکانت شبکه‌های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر از توریست‌ها و مسافران سوال می‌شود.

جمع آوری اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مسافران از تابستان امسال آغاز شد و ۳۲ کشوری که عمدتا تحت قانون « ورود بدون ویزا» هستند را شامل می‌شود.

original_1
در میان این لیست، نام شبکه اجتماعی VKontakte، که به عنوان فیس بوک کشور روسیه شناخته می‌شود و همینطور JustPaste.it که در بین تروریست های داعش زیاد استفاده می‌شود هم به چشم می‌خورد. این لیست همچنین شبکه‌های کمتر شناخته شده‌ایی مانند Vine و Google + را نیز شامل می‌شود ولی در میان تمام این اسامی، نام شبکه Snapchat به چشم نمی‌خورد.

اگر چه درخواست معرفی پروفایل شبکه اجتماعی مسافران به صورت “اختیاری” است، این برنامه با انتقادات فراوانی از سوی جامعه تکنولوژی و گروه‌های حامی آزادی‌های مدنی روبرو شده است. این انتقادات حاکی از آن بود که پروفایل شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اطلاعات بسیار خصوصی افراد، گرایش جنسی و یا دیدگاه سیاسی افراد را شامل شود که درخواست آن توسط دولت آمریکا ممکن است دیگر کشور ها را نیز ترغیب به انجام چنین برنامه‌ای کند.

دولت آمریکا هدف از اعمال این برنامه را افزایش امنیت ملی و ردیابی تروریست‌های بالقوه و یا افراد مشکوک عنوان شده است.

بیشتر کشو‌هایی که تحت قانون ” ورود بدون ویزا” قرار می‌گیرند، اروپایی هستند. این برنامه شامل حال شهروندان کشور‌های کانادا و مکزیک نیز نمی‌شود.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *