Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۳
  • :
  • :

ورود به سیستم کسب و کار پر رونق اینتل در حوزه ابر و اینترنت اشیاء

ورود به سیستم کسب و کار پر رونق اینتل در حوزه ابر و اینترنت اشیاء

شرکت اینتل در گزارش سالانه خود به آمار و ارقامی اشاره کرده که از وضعیت پررونق این کمپانی بزرگ حکایت دارد.

به گزارش وب‌سایت TheINQUIRER، کیم استیونسن (Kim Stevenson) مدیر عامل اینتل گفت من با نگاهی به آینده، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای مدیران IT فعال در تمام صنایع می‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: ما از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به محتوای این گزارش بیاندازید تا ببینید که چگونه IT اینتل، از فرصت‌های جدید برای پاسخ‌گویی به خواسته‌های همواره متغیر جهان بیشترین استفاده را برده است.

کارشناسان معتقدند از جمله دلایل جهش فوق‌العاده اینتل، حرکت این شرکت به سمت فضای ابری است، و این امر خود از تمایل کسب و کارها به استفاده از خدمات ابری حکایت دارد.

به عنوان مثال طبق بررسی‌های مرکز Suse، ۸۰ درصد کسب و کارهای انگلیسی قصد دارند تجارت خود را وارد فضای ابر کنند.

اینترنت اشیاء (IoT) و تحلیل داده‌ها (Data analytics) نیز از دیگر حوزه‌های فعالیت اینتل است که رشد و رونق را شاهد می‌باشد.

بر اساس این گزارش، ظرفیت ذخیره‌سازی اینتل از ۱۰۶ پتابایت در سال ۲۰۱۴، به ۱۴۳ پتابایت در سال ۲۰۱۵ رسیده و این رقم معادل بیش از ۹ میلیارد فایل MP۳ برای یک سال است.

در سال گذشته تعداد سرورهای موجود در مراکز داده اینتل نیز رشد جهشی داشته و از ۸۴۳۷۹ مورد به ۱۴۴۰۴۰ سرور افزایش یافته است.

در گزارش مزبور همچنین به بخش تامین امنیت اینتل موسوم به Intel security اشاره شده که امسال توانسته با موفقیت ۲۲۵ میلیون بدافزار را بلوکه کرده و روزانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار رویداد امنیتی ثبت نماید.

گفتنی است اهمیت آمار سالانه اینتل به حدی است که کارشناسان معتقدند با نگاهی به کلیت این آمار می‌توان درکی از وضعیت کسب و کار هر حوزه به دست آورد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *