Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۹
  • :
  • :

واگذاری حاکمیت اینترنت باید با نظارت دولت ها باشد

واگذاری حاکمیت اینترنت باید با نظارت دولت ها باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای شرکت در نشست جهانی جامعه اطلاعات به ژنو سفر کرده است، بر نظارت دولت ها بر واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی تاکید کرد.

فناوران- محمود واعظی، به عنوان نماینده دولت ایران در نشست جهانی جامعه اطلاعات (WSIS 2016)، با وزیر ارتباطات الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار گفت: از سوی برخی کشورهای عضو اتحادیه موضوع واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی مطرح شد که باید این اتفاق زیر نظر دولت ها باشد.

واعظی روابط سیاسی ایران و الجزایر را خوب توصیف کرد و افزود: بسیار علاقه مندیم سطح روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش بیشتری
یابد.

وزیر ارتباطات الجزایر نیز آمادگی کشور خود را برای گسترش روابط در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایران اعلام کرد.
واعظی چهاردهم اردیبهشت ماه در سخنرانی در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی درباره نقش دولت ها در راهبری اینترنت گفت: بهره برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه ساز تحقق یک جامعه و اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی، ارتقای علمی و کاهش شکاف اجتماعی جوامع و شکوفایی اقتصادی آنها باشد.

واعظی درحالی این گفته را مطرح می کند که تامین پهنای باند در ایران در انحصار یک شرکت دولتی است که به گفته بسیاری از بازیگران ایرانی بازار ICT این شرکت دولتی هزینه پهنای باند را چند ده برابر در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد.

 منبع: فناوران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *