Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • :
  • :

هدف مایکروسافت از خرید لینکدین چیست؟

هدف مایکروسافت از خرید لینکدین چیست؟

مایکروسافت با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار پول نقد «لینکدین» را خریداری کرد.

این خبر اکنون به یکی از موضوعات مهم دنیای فناوری اطلاعات تبدیل شده و کارشناسان در حال بررسی و تحلیل «بزرگترین خرید تاریخ مایکروسافت» هستند.

یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که اصولاً چرا مایکروسافت حاضر شده برای تصاحب لینکدین چنین مبلغ سنگینی را پرداخت کند؟

ماری جو فولی (Mary Jo Foley) خبرنگار ZDNet و پژوهشگر مسائل فناوری اطلاعات معتقد است «داده» مهمترین دلیل این خرید میلیاردی است.

وی می‌گوید مایکروسافت می‌تواند از داده‌های گوناگون و اطلاعات ارزشمند مربوط به کارشناسان کسب و کار و صاحبان مشاغل که در شبکه لینکدین وجود دارد، برای ترویج و بهبود محصولات و سرویس‌های خود استفاده نماید.

لینکدین شبکه‌ای ویژه مدیران، تجار، کارشناسان و صاحبان مشاغل است و داده‌های آن حتی می‌تواند بهبود قابلیت‌های مدیریت دانش در آفیس ۳۶۵، Dynamics CRM و ERP را به دنبال داشته باشد.

یادگیری اجتماعی (Social learning) نیز یکی دیگر از حوزه‌های احتمالی است که شاید نگاه مدیران مایکروسافت را به خود جلب کند زیرا لینکدین قادر است دوره‌های آموزشی مورد نظر مایکروسافت برای دریافت گواهینامه‌های تخصصی را به خوبی پوشش دهد؛ به ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که لینکدین شرکت آموزشی آنلاین Lynda.com را در سال جاری خریداری و به خود ضمیمه کرده است.

حتی بینگ (Bing) نیز می‌تواند از یکپارچگی با لینکدین سود ببرد و بنا به گفته مدیران مایکروسافت، این موتور جستجو را به حرفه‌ای‌ترین جستجوگر تبدیل کند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *