Search
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • :
  • :

نقش محاسبات ابری در کسب‌‌وکار روزبه‌روز بیشتر می‌شود

نقش محاسبات ابری در کسب‌‌وکار روزبه‌روز بیشتر می‌شود

نتایج تحقیقات جدید نشان از آن دارند که محاسبات ابری در حال تغییر رویکرد کسب‌‌وکارها در جهان هستند و با روش‌های کاری خود روزبه‌روز به پیشرفت صنایع کمک می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی information، کاربران و کسب‌‌وکارها در سراسر جهان به به طور طبیعی به دنبال صرفه‌جویی در عین استفاده از زمینه فناوری هستند و در این میان در زمینه کاربران، خدمات فناوری خانگی به‌عنوان مهم‌ترین هدف مطرح است و کسب‌‌وکارها به دنبال استفاده از محاسبات ابری هستند.

از دید تحلیلگران، در این میان خدمات ابری می‌توانند قابلیت‌ها و مزایایی ویژه را برای کسب‌‌وکارها به ارمغان بیاورند و این مزایا به‌صورت روزافزون در حال افزایش هستند.

در این میان می‌توان مهم‌ترین مزایای خدمات ابری برای کسب‌وکارها را شامل موارد زیر دانست.

  • انعطاف‌پذیری: انعطاف‌پذیری سامانه‌های ابری به‌صورت روزافزون در حال افزایش است و به کمک این سامانه‌ها می‌توان به آخرین گزینه‌های روز برای بهبود و تغییر فناوری دسترسی داشت.
  • امکان بازیابی سریع داده‌ها: بازیابی داده‌ها در محیط‌های ابری به‌سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست که زمان زیادی را برای بازیابی هر یک از ایستگاه‌های کاری سپری نمود.
  • عدم نیاز به‌صرف هزینه تعمیر و نگهداری: تعمیر و نگهداری سیستم‌های سازمانی به‌صورت دستگاه به دستگاه بسیار دشوار است و هزینه‌ای بسیار بالا را برای کسب‌‌وکارها به همراه دارد؛ لیکن به کمک سامانه‌های ابری می‌توان این هزینه را تقریباً به صفر رساند.
  • دسترسی آسان: دسترسی به داده‌های موجود در سامانه‌های ابری در هر زمان/مکان ممکن خواهد بود و به همین دلیل نیز سرعت کاری کسب‌وکارها به‌شدت افزایش خواهد یافت.
  • امنیت در سطحی بالا: سامانه‌های امنیتی در سطح ابری می‌توانند در لحظه به‌روزرسانی شوند و به همین دلیل نیز می‌توان به‌سرعت تمامی شبکه سازمانی را امن نمود.
  • اشتراک آسان اطلاعات: به کمک سامانه‌های ابری می‌توان داده‌ها را به‌سرعت و در لحظه به اشتراک گذاشت و این موضوع می‌تواند موجب شود تا بتوان از هرکجا و در هرزمانی به سراغ اشتراک‌گذاری داده‌های تجاری رفت.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *