Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۵
  • :
  • :

ناتوانی آی‌بی‌ام در پیشی گرفتن از سرویس‌های ابری آمازون

ناتوانی آی‌بی‌ام در پیشی گرفتن از سرویس‌های ابری آمازون

صنعت رایانش ابری معمولاً با سرویس‌های وب آمازون موسوم به AWS شناخته شده و با توجه به فراگیری استفاده از این خدمات در سطح بین‌الملل، این موضوع درست به‌نظر می‌رسد.

به گزارش وب‌سایت fool.com، این بخش از کسب‌وکار آمازون سالانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارد و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از افول در آن دیده نمی‌شود.

شرکت‌های بزرگی به خدمات AWS وابسته‌اند و اغراق نیست اگر آمازون را سردمدار Cloud بنامیم. یکی دیگر از نام‌های مطرح در این حوزه، شرکت آی‌بی‌ام است که خدمات خوبی در زمینه رایانش ابری عرضه می‌کند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا آمازون و IBM در یک سطح هستند؟ و در بازار رایانش ابری کدامیک از این دو شرکت می‌تواند حائز رتبه برتر گردد؟

آی‌بی‌ام در سال ۲۰۱۵ از رایانش ابری ۱۰.۲ میلیارد دلار سود کسب کرد، البته این درآمد قابل‌توجه از محل سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات بوده است و لذا نمی‌توان آن را با AWS آمازون مقایسه کرد.

اگر چه آی‌بی‌ام به دنبال کسب درآمد یک میلیارد دلاری از سرویس‌های IaaS خود در سال جاری است ولی در صورت تحقق این امر، AWS آمازون باز هم ده برابر بزرگتر از کسب و کار ابری این کمپانی عظیم آمریکایی باقی می‌ماند.

آی‌بی‌ام با پلتفرم ابری خود به نام Bluemix قادر است طیف گسترده‌ای از خدمات مختلف را به مشتریان عرضه نماید که تحلیل داده‌ها، امنیت و سرویس‌های مربوط به توسعه‌دهندگان از آن جمله است.

بسیاری از این سرویس‌ها در انحصار آی‌بی‌ام است و همین موضوع، بخشی از زیربنای این شرکت در فضای Cloud به شمار می‌رود‌. با این حال Ross Sandler تحلیلگر بانک دویچه وله می‌گوید در حوزه Cloud، آی‌بی‌ام هرگز نمی‌تواند خود را به آمازون یا حتی مایکروسافت برساند.

وی مدعی است آی‌بی‌ام شانسی در بازار IaaS ندارد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *