Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

معامله احتمالی Cloudera با اینتل، به ارزش یک میلیارد دلار

معامله احتمالی Cloudera با اینتل، به ارزش یک میلیارد دلار

شرکت کلودرا (Cloudera) قصد دارد با عقد یک قرارداد سنگین با اینتل، کسب و کار خود را با جهشی قابل توجه روبرو سازد.

کلودرا، فعال در زمینه تحلیل داده‌ها، از فناوری موسوم به Hadoop استفاده می‌نماید و سرعت رشد آن در میان شرکت‌های فعال در حوزه تحلیل داده‌ها قابل توجه و مثبت است.

وب‌سایت VentureBeat با استناد به گفته‌های یک منبع آشنا به موضوع، اعلام کرده که کلودرا قصد دارد در ازای ایجاد یک زیرساخت ویژه‌ی مرکز داده برای سرویس‌های ابری جدید اینتل، مبلغ یک میلیارد دلار دریافت کند.

با توجه به این که هنوز کلودرا و اینتل به این خبر واکنش نشان نداده‌اند، روشن نیست که آیا اینتل حاضر است چنین مبلغی را پرداخت کند یا خیر.

در صورت تایید این معامله، کلودرا می‌تواند با قدرت و سرعت بیشتری در حوزه کاری تخصصی‌اش به پیش رود و از برخی رقبای خرد خود پیشی بگیرد.

با این حال کلودرا نمی‌تواند رقیبان سرسختی همچون AWS و Azure را کنار بزند زیرا این کار به یک انقلاب تکنولوژیک نیاز دارد که خارج از توان این شرکت است و از سوی دیگر کلودرا بیشتر به فعالیت در بخش میزبانی کلان داده‌ها علاقه نشان می‌دهد.

گفتنی است چندی پیش IDC پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۰، کاربران بیش از ۱۹۵ میلیون دلار در ابرهای عمومی از جمله سرویس‌های موسوم به SaaS از قبیل Hadoop هزینه خواهند کرد.

Salesforce که در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد، از همان بدو تاسیس در رده شرکت‌هایی قرار گرفت که نرم‌افزارها را در قالب خدمات ارائه می‌کردند.

AWS نیز در سال ۲۰۰۶ نسخه بتای EC۲ را عرضه کرد. این در حالی است که اینتل هم اکنون با AWS همکاری می‌کند و بر همین اساس، کارشناسان معتقدند همکاری با کلودرا می‌تواند بر روابط فعلی اینتل و آمازون تاثیرگذار باشد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *