Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • :
  • :

مدل‏سازی نوآوری‏ محوری و بازارمحوری خدمات الکترونیک بانک‌ها با استفاده از مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان

مدل‏سازی نوآوری‏ محوری و بازارمحوری خدمات الکترونیک بانک‌ها با استفاده از مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان

چکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی و مدل‏سازی متغیرهای تجارت الکترونیک در قالب مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان، برای ایجاد رویکردی جدید در روش‌های تصمیم‏گیری است. بر این اساس، شاخص‌های بازارمحوری و نوآوری‏محوری عوامل رضایتمندی الکترونیک و شاخص‌های قابلیت اطمینان و اجرا، پاسخگویی و امنیت نیز، عوامل اعتماد الکترونیک در راستای ایجاد وفاداری الکترونیک مشتریان، برای بانک‌های منتخب مدل‏سازی شدند. جمع‏آوری داده‌های این مطالعه از طریق توزیع ۸۰ پرسشنامه میان مشتریان و کارشناسان صورت پذیرفت و روش‌های ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان برای تجزیه‎وتحلیل اطلاعات به‎کارگرفته شد. نتایج نشان داد رضایتمندی الکترونیک مهم‎ترین عامل در ایجاد وفاداری الکترونیک، نوآوری‏محوری مهم‎ترین عامل برای ایجاد رضایتمندی الکترونیک و امنیت نیز مهم‎ترین عامل برای ایجاد اعتماد الکترونیک است. همچنین از میان سایر گزینه‌ها، بانک ملت بهترین گزینۀ موفق در پوشش‎دادن شاخص‌های مربوط شناسایی شد.
نویسندگان: علی محمدی, مجتبی خلیفه
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *