Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • :
  • :

مایکروسافت ویندوز را در مقابل جاسوسی‌های سازمان NSA ایمن کرد

مایکروسافت ویندوز را در مقابل جاسوسی‌های سازمان NSA ایمن کرد

شرکت مایکروسافت تایید کرد بیشتر ابزارهای هکری آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که سیستم عامل ویندوز را مورد هدف قرار می‌دهد و گزارش مربوط به آن هفته گذشته منتشر شده بود، مسدود شده‌اند و حفره‌های امنیتی که از طریق آنها ابزارهای مربوطه فعالیت می‌کردند وصله شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، یکی از سخنگویان مایکروسافت با انتشار پست الکترونیکی توضیح داد این شرکت بررسی‌های گسترده انجام داد و تایید کرد مشکلات و اختلالاتی که گروه Shadow Brokers به تازگی به آن‌ها اشاره کرده است مورد توجه قرار گرفته و در به‌روزرسانی‌های قبلی پشتیبانی‌های لازم صورت گرفته است تا وصله شوند.

شرکت مایکروسافت همچنین به دنبال انتشار مطبی روی وبلاگ رسمی خود اظهار داشت ۹ مورد از حفره‌های امنیتی که اختلالات مربوط به آن فاش شد بود پیش از ماه مارس وصله شده است. در این میان سه مورد از حفره‌های فاش روی پلتفرم‌های پشتیبانی شده قابلیت تکثیر نداشتند و به همین خاطر برای آنها انتشار هیچ گونه وصله امنیتی نیاز نبود.

این حفره‌های امنیتی به هکرها امکان می‌داند تا بتوانند روی رایانه‌های مبتنی بر نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز تاثیر بگذارند.

البته شرکت مایکروسافت پیش‌بینی نمی‌کند برخی از این حفره‌های امنیتی را روی نسخه‌هایی از ویندوز که دیگر مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند وصله کند.

این اقدام مایکروسافت پس از آن آغاز شد که جمعه گذشته یک گروه موسوم به Shadow Brokers ابزارهایی را منتشر کرد که به صورت ویژه برای هدف قرار دادن رایانه‌های شخصی و سرورهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ساخته شده بودند. این گروه همچنین جزییات مربوط به نحوه آسیب رساندن به رایانه‌های مذکور را مشخص کرد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *