Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۹
  • :
  • :

قیمت و میزان فروش آیفون در ایران کاهش یافت

قیمت و میزان فروش آیفون در ایران کاهش یافت

تا دو هفته آینده اپل آیفون جدیدش را معرفی می کند و انتظار می رود تا اواخر شهریورماه آیفون ۷ راهی بازار شود، بر این اساس بازار آیفون در ایران کساد شده است.
از زمانی که موضوع رجیستری از اوایل مردادماه داغ شد و در پی پلمب و بسته شدن دو فروشگاه عرضه آیفون و نیز کشف و ضبط محموله قاچاق در بزرگ ترین مرکز عرضه گوشی در تهران، بازار موبایل به خصوص گوشی های آیفون کساد شد، در یک ماه گذشته کمتر کسی قصد خرید آیفون را داشت. با این حال در آستانه معرفی و عرضه نسخه جدید آیفون، به نظر می رسد بازار بیش از پیش به کسادی کشیده شده است.
بر اساس گزارش بازاریان، قیمت گوشی های آیفون هم با کاهش ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی روبه رو شده است؛ بااین حال میزان فروش نسخه های مختلف آیفون اپل در بازار به شدت کاهش یافته است.
از این رو پیش بینی می شود عرضه آیفون جدید باعث تکان بازار و رونق آن شود.
بر این اساس همچون گذشته انتظار می رود مثل همیشه در ابتدا آیفون با قیمت بسیار بالایی وارد بازار شود و بعد از افزایش میزان واردات این قیمت با کاهش همراه خواهد شد. البته بازار موبایل ایران با سایر بازارهای دنیا تفاوت عمده ای دارد؛ به محض واردات اولیه گوشی های پرچمدار افراد بسیاری هستند که حاضرند برای گوشی آیفون چندین برابر مبلغ واقعی هزینه کنند درحالی که می دانند اگر چند روزی صبر کنند، می توانند این گوشی را با قیمتی واقعی تر تهیه کنند.
اما نکته مهم این است که همزمان با عرضه آیفون در بازار جهانی، این گوشی در بازار ایران نیز عرضه می شود. اگرچه ممکن است تعداد گوشی های وارداتی در بازار ایران کم باشد، اما واردکنندگانی که به این سرعت گوشی آیفون را به بازار کشورمان وارد می کنند، قطعا سود سرشاری از این معامله نصیب شان می شود؛ چراکه ابتدا این گوشی در بازارهای محدودی ازجمله آمریکا ارایه می شود که قطعا واردکننده که به شکل مسافری این گوشی را وارد بازار می کند، هزینه زیادی صرف حمل و نقل این گوشی ها می کند.
بااین حال اگرچه گوشی با قیمت زیادی در دسترس کاربران ایرانی قرار می گیرد؛ اما ایران هم جزو نخستین کشورهایی است که هر سال شاهد عرضه آیفون است.
سال گذشته گوشی آیفون ۶s با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان در ابتدا وارد بازار ایران شد. پس از آن آیفون SE در ابتدای عرضه قیمتی حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت. بر این اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم امسال آیفون با چه قیمتی و به چه شکلی راهی بازار می شود. اگرچه نباید فراموش کرد که امسال ۹ شرکت امکان واردات رسمی آیفون به بازار کشور را دارند اما هنوز مشخص نیست که امسال باید منتظر قیمت های منطقی برای نسخه های اولیه آیفون به بازار ایران باشیم یا مثل هر سال این گوشی با قیمتی چند برابر ارزش واقعی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

منبع: فناوران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *