Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۵
  • :
  • :

فیسبوک برای ترجمه پست‌ها از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی استفاده می‌کند

فیسبوک برای ترجمه پست‌ها از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی استفاده می‌کند

یکی از موضوعات مهم در فناوری، امروزه، روش‌ها و تکنیک‌های مربوط به ترجمه و البته به شکل ماشینی است که مورد بررسی و تحقیق متخصصین قرار دارد.

چارچوب یادگیری عمیق کافه۲، پایه و اساس یک سیستم مبتنی بر فناوری شبکه عصبی است، که از این سیستم برای انجام کارهای مربوط به ترجمه پست‌های فیس‌بوک استفاده می‌شود.

آنگونه که اعلام شده، شرکت فیس‌بوک، این چارچوب را به عنوان یک پروژه منبع باز، برای استفاده عمومی در دسترس قرار داده و در واقع آن را در برابر تنسورفلو گوگل و جی.پی.یو انویدیا مطرح نموده است.

به گزارش اینکوایرر، این کار که با همکاری بخش پژوهش هوش مصنوعی فیس‌بوک صورت می‌گیرد، از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی برای ساخت و تولید این سیستم استفاده نموده است.

گروه کافه۲ در همین خصوص اعلام کرد: «با بهره‌گیری از کافه۲ توانستیم بازده و کیفیت سیستم‌های ترجمه ماشینی در فیس‌بوک را تا حد زیادی بهبود ببخشیم. در زمینه افزایش بازده، موفق شدیم که این موضوع را تا ۲.۵ برابر افزایش داده و با این افزایش، توانستیم مدل‌های ترجمه ماشینی عصبی را در دسترس متخصصان قرار دهیم.»

این گروه در ادامه و در توضیحات بیشتر افزود: «در نتیجه، تمام مدل‌های ترجمه ماشینی فیس‌بوک، برای تمامی زبان‌ها از سیستم‌های مبتنی بر عبارت به مدل‌های عصبی تبدیل شده است. به علاوه، چند مورد از گروه‌های تولید فیس‌بوک مانند شناخت گفت‌وگو و رتبه‌بندی تبلیغات از چارچوب کافه۲ برای آموزش مدل‌های RNN استفاده می‌کنند.»

facebook_nmt-525x361

در پستی که در همین زمینه توسط این گروه منتشر شده، جزئیات کاملی در مورد مدل مورد بحث و استفاده، بیان شده است. گفتنی است که کافه ۲، یک کتابخانه RNN عمومی ارائه می‌دهد که در آن موتور RNN، یک کادر مجازی برای اجرای سلول‌های آن اختیاری است.

در این شرایط، یک سلول در واقع یک شبکه کافه ۲ کوچک‌تر است و تمام مزایای عملکردی کافه۲ را به همراه خواهد داشت. از دیدگاه عملی، این سلول‌ها، در حقیقت بسیاری از موانع را از سر راه ترجمه پست‌های فیس‌بوک برمی‌دارند و مسیر را برای ترجمه سریع‌تر و دقیق‌تر تسهیل می‌کنند.

فیس‌بوک همچنین اعلام کرده که قصد دارد این سیستم را به صورت آزمایشی اجرا نماید و در صورت موفقیت، آن را -به منظور بهره‌برداری عمومی- در دسترس همگان قرار دهد.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *