Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

فروش کروم بوک از کامپیوترهای مک پیش‌ گرفت

فروش کروم بوک از کامپیوترهای مک پیش‌ گرفت

یکی از دلایل پیشی گرفتن کروم‌بوک از مک، محبوبیت این دستگاه‌ها در مدارس آمریکا است.

در طول چند سال گذشته میزان محبوبیت کروم‌بوک‌ها همواره روندی صعودی را طی کرده است. با این وجود، در صورتی که قصد دارید از میزان دقیق محبوبیت این محصولات آگاهی یابید بدنیست نیم‌نگاهی به تحلیل جدید IDC داشته باشید. بر اساس گزارش IDC، شرکت بین‌المللی فعال در زمینه تحلیل داده‌ها، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی میزان فروش کروم‌بوک‌ها در آمریکا برای اولین بار از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل مک پیشی گرفته است.

بر اساس این تحلیل‌ها، اپل در مدت یادشده چیزی در حدود ۱.۷۶ میلیون دستگاه الکترونیکی مجهز به سیستم‌عامل مک روانه بازار کرده است اما در طرف مقابل، نزدیک به دو میلیون کروم‌بو توسط لنوو، اچ‌پی و دل به فروش رسیده است.

یکی از دلایل پیشی گرفتن کروم‌بوک از مک، محبوبیت این دستگاه‌ها در مدارس آمریکا است. از سوی دیگر، کروم‌بوک‌ها معمولا با توجه به بهره‌مندی از مشخصات سطح متوسط بازار، قیمت مناسبی دارند و طراحی و توسعه آن‌ها برپایه سرویس‌های ابری باعث افزایش بهره‌وری و ثبت عملکرد بالا از سوی آن‌ها شده است.

این در حالی است که در این گزارش اشاره‌ای به عملکرد کروم‌بوک در مقابل مک در بازارهای جهانی نشده است.

میزان فروش رایانه‌های شخصی نیز همچنان روندی نزولی را طی می‌کند اما متخصصان IDC معتقدند با توجه به فراهم شدن گزینه‌های بیشتر در جهت خرید دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ در چند ماه آینده، احتمال تغییر این روند وجود خواهد داشت.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *