Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • :
  • :

عرضه نسخه آلفا اسکایپ برای کاربران لینوکس

عرضه نسخه آلفا اسکایپ برای کاربران لینوکس

شرکت مایکروسافت از روز گذشته نسخه آلفا از اپلیکیشن ارتباطی اسکایپ را برای سیستم عامل لینوکس هم عرضه کرد.

به گزارش وبسایت Zdnet، این اپلیکیشن جدید در اصل یک سیستم مبتنی بر WebRTC محسوب می‌شود که از ساختار جدید برقراری تماس در اسکایپ پیروی می‌کند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که کاربران ابزار ارتباطی Skype Linux می‌توانند با کاربرانی که از اسکایپ تحت سیستم‌های عامل ویندوز، مک، iOS و اندروید استفاده می‌کنند، تماس بگیرند. البته باید توجه داشت که این اتفاق برای کاربران نسخه قدیمی Skype Linux امکان‌پذیر نخواهد بود.

نسخه جدید آلفا ابزار کاربردی اسکایپ، برای کاربرانی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند روی سایت اینترنتی شرکت مایکروسافت قرار داده شده است.

مایکروسافت همچنین توضیح داد کاربرانی که در Chromebook و Chrome از مرورگر لینوکس استفاده می‌کنند هم می‌توانند به صورت فردی یا گروهی از قابلیت‌های ارتباطی اسکایپ بهره ببرند.

بر این اساس گفته شد از هم‌اکنون کاربران Chromebook و Chrome مبتنی بر سیستم عامل لینوکس می‌توانند تمام قابلیت‌های مذکور را از طریق سایت اینترنتی web.skype.com هم در اختیار بگیرند.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص توضیح داد: «این نیز یک نسخه آلفا از اسکایپ محسوب می‌شود که مبتنی بر فناوری WebRTC ساخته شده است و تمام قابلیت‌های نسخه آلفا اسکایپ برای لینوکس که پیش‌تر ارایه شده بود را در خود جا داده است. این نخستین گام ما برای ارایه قابلیت‌های ORTC فراتر مرورگر اینترنتی Edge محسوب می‌شود».

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *